פעילויות ליום הולדת

הבן או הבת שלכם חוגגים בקרוב יום הולדת ואתם שוב שוברים את הראש בניסיון לחשוב מה לעשות על מנת להעסיק את ילדכם, בשילוב של עוד 30 חברי הכיתה החביבים? בעבר, מסיבת יום הולדת ממוצעת הייתה מסתכמת בעוגה עם נרות, במשחקים שמשלבים קמח עם טופי ובהרמה של ילדת או ילד יום ההולדת על כיסא – מספר ההרמות שקול כמובן לגיל חתן יום ההולדת, פלוס אחד לשנה הבאה.

בשנים האחרונות חגיגות יום ההולדת תפסו תאוצה והן הופכות לאירוע של ממש, מה שמצריך מההורים לחשוב שוב, (כן, עברה כבר שנה מאז החגיגה הקודמת, אם תהיתם), על דרך חדשנית ומקורית לחגוג לילדיהם. אל דאגה, השנה זה יהיה קל מתמיד כי אנחנו כאן בדיוק בשביל זה. אספנו עבורכם כמה רעיונות לפעילויות ליום ההולדת שיגרמו לילדיכם להיות שמחים ולכם להיות מרוצים ולטפוח לעצמכם על השכם לאחר המסיבה.

תגידו צ'יז – יום הולדת עם תמונות שישמשו כמזכרת מהמסיבה

כיום כולנו משתמשים בפלאפון שלנו על מנת לצלם ולהנציח רגעים יפים, מעלים אותם לפיד בפייסבוק, לסטורי באינסטגרם או אפילו סתם שומרים בגלריית התמונות. אך מי מאיתנו באמת בקיא בחוקי הצילום? ביום ההולדת של ילדיכם תוכלו להביא מפעיל שיסביר לכל החוגגים כיצד נכון לצלם בצורה הטובה ביותר – באיזו תאורה יש להשתמש, מתי כדאי להפעיל את הפלאש, איך מטפלים בעיניים אדומות, ואיזו זווית צילום היא המחמיאה ביותר.

כמו כן, בסדנת הצילום הילדים ילמדו גם איך כדאי לעמוד בצד המצולם – איך לעמוד, כיצד הם ייצאו בתמונה בדיוק כמו שהם נראים במציאות וכן הלאה. כמובן שבסדנה יש להדגיש את ההנחה הברורה שכולנו יפים (ללא יוצא מן הכלל), והעיקר בצילום הוא לא לנסות לשפר את המראה של אחד מאיתנו, אלא רק להנציח את הרגע המהנה דרך המצלמה על הצד הטוב ביותר.

תוכלו לארגן עמדת צילום עם רקע מיוחד, עם אביזרים מגניבים או עם תלבושות, ולתת לילדים לתרגל את יכולות הצילום שהם זה עתה למדו אחד על השני. בסיום האירוע כל ילד או ילדה ייצאו עם תמונות מפותחות שלהם מהמסיבה, כך שתהיה להם מזכרת מהמסיבה המהנה.

קלאס באפס מאמץ – מסיבת יום הולדת בנושא איפור ושיער

אם קהל היעד בחגיגת יום ההולדת הוא בנות, אז ייתכן כי פעילות יום הולדת בנושא איפור ושיער היא האידיאלית עבורכם. אגב, גם בנים שמתעניינים בתחום יוכלו להנות מהפעילות מאוד, בדיוק כפי שישנן בנות ששיער ואיפור לא מעניינים אותם כל כך.

מפעיל או מפעילה שיגיעו לילדות החוגגות יוכלו להסביר להם על טכניקות האיפור השונות, באמצעות הדגמה על כלת יום ההולדת כמובן, כיצד יש למרוח אודם, איזה צבע צללית מחמיא לאיזה סוג עיניים, איך מתאפרים על מנת להדגיש את היופי הטבעי שלנו, וכן הלאה, כמו כן, ביום ההולדת הילדות ילמדו איך לעשות תסרוקות שונות, כמו צמות מיוחדות, מה מחמיא לשיער מתולתל או לשיער חלק ואיזו תסרוקת אפשר לעשות לבית הספר בזמן הקצר ביותר, כדי לא לאחר לשיעור הראשון של היום. לאחר מכן, הילדות יתרגלו את מה שלמדו אחת על השנייה, ואפילו יצטלמו כדי להנציח את המראה הייחודי שהן הצליחו לעשות לגמרי בעצמן.

הכנת לבד? פעילות יום הולדת בסגנון DIY

כיום ערוצי יו טיוב שונים, בלוגריות אינסטגרם מגוונות או כוכבי טיק טוק מפרסמים סרטוני הדרכה של שיטת DIY ,הלא היא שיטת   – DO IT YOURSELF עשה זאת בעצמך. תוכלו להסביר בעצמכם לאורחי יום ההולדת, או להביא מפעיל או מפעילה שיסבירו, כיצד לתפור תיק גב למרי בעצמם, איך מכינים מחזיק מפתחות ומהי הדרך הנכונה ביותר להכין כיסוי לטלפון.

כך הילדים ילמדו, מבלי שאפילו ישימו לב, את ערך ההשקעה ויעריכו את עצמם על כך שהצליחו להכין מוצר מוגמר מאפס, לגמרי בעצמם. חזקו את הילדים בתהליך ההכנה וכוונו אותם אם הם עושים משהו לא בדיוק לפי איך שהסברתם, אך זכרו גם לא להעיר על כך דבר קטן, אלא לתת לילדים את חופש העשייה. כך הילדים ייצאו הביתה עם משהו שהכינו לגמרי לבד, ישוויצו להורים שלהם, ואתם לגמרי תוכלו לפרגן לעצמכם על עבודה טובה.

פעילות אפייה ליום הולדת – איפה איפה איפה העוגה?

עוגת יום הולדת תישאר תמיד חלק בלתי נפרד מחגיגות יום הולדת, ולכן תוכלו להשתמש בה ולהעניק לה שדרוג קטן – הכנה של קאפקייקסים במקום עוגה, כאשר הילדים ילמדו להכין את העוגות הקטנות ממש מאפס, ועד לקישוט של הקאפקייק האישי של כל אחת בעזרת סוכריות צבעוניות, סוגי גומים למיניהם וגם פצפוצי שוקולד ושאר מתוקים.

מיטבי הלכת מבינכם יוכלו להכין למשתתפי האירוע סינרים מיוחדים עם הדפס מגניב או עם שמו או שמה של ילדי יום ההולדת, וכמובן שאין חגיגה ללא נרות – אז לפני שהילדים אוכלים את הקאפקייקים המהודרים שהכינו, שימו נרות על העוגות ותהנו לילדיכם לכבות את הנרות כדי שיוכלו לבקש משאלה בעת כיבוי הנרות, שזו הרי ידועה בתור סגולה להצלחה.

את הכי יפה כשנוח לך – פעילות אופנה ביום ההולדת

העולם שלנו מלא היום בענייני דימוי גוף שעולים על הפרק בכל פעם, בדוגמניות בעלי מבנה גוף זהה ובשיח ציבורי על כל אלו שלא פוסח כמעט על אף אוכלוסייה.

"נצלו" את מסיבת יום ההולדת של ביתכם על מנת לגרום לאורחות המסיבה להרגיש דוגמניות ליום אחד (בשאיפה שירגישו ככה תמיד), ולהפיק מעין תצוגת אופנה – ארגנו עמדות של איפור, של שיער ושל בחירת מראה המורכב מבגדים מגוונים שיוצעו בשלל מידות, מאקססוריז שונים וגם ממגוון סוגי נעליים.

לאחר שכולן יהיו מוכנות לתצוגה, התחילו את המופע בו כל אחת תצעד בביטחון ובחיוך על המסלול בזמן שכל חברותיה מריעות לה. בפעילות הזו תעודדו את הביטחון העצמי של אורחות המסיבה, את הדמיון והיצירתיות שלהן בעזרת בחירת הלבוש ואפילו את העזרה ההדדית כשיסייעו אחת לשנייה בהכנות לתצוגה. אל תשכחו לצלם את המאורע על מנת שתישאר לכם, וגם לילדות ולהוריהן מזכרת מהערב המיוחד הזה.

פעילות יום הולדת שתשקף את אופי חתן או כלת המסיבה

דעתכם בנוגע למסיבת יום ההולדת היא חשובה במיוחד, שהרי אתם אלו שמארגנים את החגיגה, משלמים עליה, וכנראה שגם אתן תהיו אלו שתסדרו את כל הבלאגן לאחר החגיגה.

אך זכרו שהמסיבה נועדה לשמח את הילד או הילדה שלכם לכבוד יום ההולדת, ולכן כדאי לבחור בקונספט למסיבה שתתאים לאופי של ילדיכם, שהם ירגישו בנוח במהלך האירוע ושהם יוכלו לבלוט בו לטובה ובעיקר לשמוח בזמן הפעילות בה הם חוגגים אתכם ועם חבריהם.

תאמו ציפיות עם ילדכם לפני המסיבה, שאלו אותם בפשטות איך הם היו רוצים לחגוג, ואל תהססו להציע רעיונות משלכם, פשוט שימו לב שהילד או הילדה באמת מעוניינים בכך. מזל טוב, ובהצלחה!

קודם כל, ודאו כי אופי האירוע תואם את הרצון של ילד או ילדת יום ההולדת. הציעו לו מספר רעיונות שונים כיצד אפשר לחגוג, וחשבו יחד איתו מה תהיה הפעילות שממנה הוא הכי ייהנה, וירגיש גם בנוח כמובן, משום שבסך הכל האירוע נועד בשבילו, או בשבילה.

אם הילד או הילדה שלכם, שחוגגים יום הולדת, וגם החברים שלהם, אוהבים להכין בעצמם מוצר מוגמר, לגמרי בעצמם, מאלף ועד תו, הציעו להם לחגוג בסגנון של "עשה זאת בעצמך" – אפשר להכין פריטים מגניבים לבית הספר או כאלה שיקשטו את החדר, וגם לאפות עוגות וקינוחים שונים.

תוכלו לחגוג עם חתן או עם כלת השמחה וכל החברים שלהם עם סדנאות איפור ושיער, בהן הילדים ילמדו את הטכניקות השונות ואת הסגנונות שיחמיאו להן ביותר, וגם בסדנת סטיילינג בה המשתתפים יצרו מראה בגדים לגמרי בעצמם.

תוכלו לערוך בערב החגיגי סדנת צילום, בה הילדים והילדות גם יילמדו את שיטות הצילום השונות, וגם ייצאו עם תמונות שישמשו עבורם מזכרת מתוקה מהאירוע המהנה.