סדנאות לבת מצווה

בת המצווה הינה אירוע מכונן בחייה של הנערה, ומסמל מעבר מילדות לבגרות ומעניק לה הזדמנות לחגוג את המעבר המשמעותי עם בני משפחתה וחבריה הקרובים. על מנת להפוך את האירוע למיוחד ויוצא דופן, תוכלו לשלב סדנאות בשלל תחומים במהלך האירוע החגיגי, סדנה שתהפוך את האירוע כולו לבלתי נשכח.

בעבר, חגיגת המעבר לגיל המצוות הייתה מנת חלקם של בנים בלבד, אך כיום גם הבנות נהנות מיחס מיוחד וחגיגה של המאורע המשמח.

הדרך הטובה ביותר להעניק ייחוד ובידול לאירוע בת המצווה הינה באמצעות סדנת בת מצווה. ישנן סדנאות רבות ממגוון סוגים ותחומים, והן מסייעות לרצון שלנו להעניק לכלת הבת מצווה ערך מוסף לחגיגה, איחוד האורחים סביב פעילות משותפת וכן הפיכת האירוע כולו למיוחד הרבה יותר.

במאמר הבא נסביר בדיוק מה זה סדנת בת מצווה, אילו סדנאות מומלצות יש בשוק ומה היתרונות בשילוב הסדנאות הללו באירוע המשמח.

סדנאות לבת מצווה במרכז

סדנאות לבת מצווה בצפון

סדנאות לבת מצווה בדרום

סדנאות לבת מצווה בשרון

סדנאות לבת מצווה בחיפה

סדנאות לבת מצווה בירושלים

סדנאות לבת מצווה ביהודה ושומרון

 

אז מה זה בעצם סדנת בת מצווה?

כיום יש בשוק סדנאות בת מצווה רבות משלל סוגים ותחומים. המטרה בקיום סדנת בת מצווה באירוע הינה לייחד את האירוע כולו ולשלב תוכן בעל ערך מסוים, לכלת הבת מצווה וכמובן לאורחים.

הסדנה מאחדת את האורחים סביב פעילות משותפת שאינה רק ריקודים או אוכל. מה שהופך את האירוע למיוחד ובעל ערך סנטימנטלי משמעותי יותר, שכן האירוע כולו מסמל את המעבר המרגש של כלת בת המצווה מילדות לבגרות – ולכן כדאי לתת מקום גם לציון המאורע הזה באופן משמעותי יותר.

 

מה היתרונות בקיום הסדנאות הללו?

קיום סדנאות לבת המצווה מעניקה יתרונות רבים לאירוע, אלו היתרונות העיקריים –

יציאה מהשגרה מכיוון שכולנו רוצים לקיים אירוע מיוחד שלא נראה קודם לכן. סדנה בבת מצווה היא לרוב פעילות שלא לוקחים בה חלק בחיי היום – יום, מה שמעניק לאורחים שלנו הזדמנות להתעסק במשהו שאין להם היכרות מוקדמת אתו.
ייחוד ובידול מכיוון שלרוב אירועי הבת מצווה נראים פחות או יותר אותו הדבר, קיום הסדנה במהלך האירוע מבדלת את האירוע כולו ונותנת ערך מוסף – גם לאורחים כמובן, אך חשוב מכל, לכלת בת המצווה שרוצה שהאירוע שלה יהיה הכי מיוחד ושמח שניתן.

 

אילו סדנאות בת מצווה יש?

לפניכם מספר סדנאות מומלצות שיהפכו את האירוע למיוחד באמת.

 

סדנת צחוק לבת מצווה

הומור הוא דרך מעולה להפוך את האירוע לחגיגי ולהגביר את השמחה כולה. סדנת הומור לבת מצווה מתאימות לאירוע המיוחד ומאחדות את האורחים סביב פעילות משעשעת, משחקים מבדרים וכן מפעיל או מפעילה אשר יעבירו את הסדנה בצורה מצחיקה במיוחד.

הסדנה מעניקה לכלת בת המצווה להיות מסמר האירוע, ומייחדת את המסיבה בצורה כזו שתיזכר לזמן רב. היתרון המובהק ביותר – היא שהסדנה מתאימה לכל הגילאים שכן המפעיל/ה יתאימו את התכנים כך שיתאימו גם לילדים וגם למבוגרים.

 

סדנת שוקולד לבת מצווה

סדנת השוקולד מתאימה אמנם לאירוע קטן יותר ולא רב משתתפים, אך היא בהחלט מהווה פעילות שאנחנו לא מתעסקים בה בחיי היום יום, וספק אם האורחים התנסו בכך בעבר – כך שזהו יתרון משמעותי. בסדנת השוקולד ילמדו האורחים טכניקות ייצור שוקולד בסיסיות ואף מתקדמות, ויוכלו לקחת את התוצרים שיצרו בסדנה איתם הביתה, כך שהזיכרון יהיה מתוק באמת.

 

סדנת משחק לבת מצווה

גם כאן, מדובר בסדנה שמתאימה לאירוע יחסית קטן יותר. אם לכלת בת המצווה יש זיקה לעולם המשחק, הרי שזהו הפתרון המושלם עבור האירוע המיוחד שלה. בסדנת משחק לבת מצווה, ייחשפו האורחים לטכניקות משחק שונות ויתנסו בעצמם בקטעי משחק משותפים – זוהי פעילות בהחלט מיוחדת ויוצאת דופן שמשלבת יצירתיות ובידור בצורה מושלמת.

 

סדנת תכשיטים

סדנת התכשיטים מעניקה לאורחים פעילות יצירתית ביותר, וגם כאן יוכלו האורחים לקחת עמם את התכשיטים שיצרו איתם הביתה. בנוסף, מפעילת סדנת התכשיטים יכולה ללמד כיצד ניתן ליצור תכשיט יפה ומיוחד, שמשלב את היצירתיות שלנו כך שנוכל להעניק מתנה לעצמנו, או לכלת בת המצווה האהובה.

מדובר בפעילות מיוחדת מאוד שאינה מוכרת לרובנו, כך שהיא בהחלט תהיה יוצאת דופן עבור האורחים.

 

סדנאות סושיאל ומדיה

כיום ילדות רבות מתעסקות המון בעולמות הסושיאל והמדיה, כך שהסדנה תדבר אל כולן ותעניק להן טכניקות צילום/ קידום ברשתות החברתיות – נושאים שקרובים אל ליבן של ילדות בגילאים הללו. הסדנה מתאימה יותר לאירועים מצומצמים ואינטימיים שיכללו את חברותיה הקרובות של כלת השמחה.

 

כיצד אוכל למצוא סדנה מוצלחת?

ראשית, כדאי לשאול את כלת בת המצווה איזו פעילות תרצה לשלב באירוע. הדבר החשוב ביותר הוא שהיא זו שתאהב ותתחבר לפעילות באופן אישי, שכן מדובר באירוע שסובב סביבה וסביב הדברים שהיא אוהבת. לאחר שהחלטתם על נושא מסוים, ערכו סקר שוק קצר בנוגע לסדנאות בתחום, נסו ליצור קשר עם אנשים שהשתתפו בסדנה בעבר ובדקו האם הם מצאו את הסדנה מוצלחת באמת.

 

לאילו גילאים מתאימות הסדנאות?

ובכן, זה לגמרי תלוי באיזו סדנה תבחרו. לרוב הסדנאות הללו יהיו מתאימות לכל הגילאים, אך מובן שישנן סדנאות שמתאימות יותר לבנות הגיל של כלת בת המצווה (11 – 13). כאשר אתם יוצרים קשר עם מפעיל/ת הסדנה, כדאי שתשאלו אותה לאילו גילאים מתאימים תכני הסדנה, וכן האם הסדנה מתאימה לאירוע גדול או קטן, שכן ישנן סדנאות שמתאימות לאירועים אינטימיים יותר.

 

לסיכום, סדנאות בת מצווה הינה דרך מעולה להפוך את האירוע שלכם ליוצא דופן ומיוחד, כעת בחרו את הסדנה המתאימה ביותר לטעם האישי ולרצונה של כלת השמחה והפכו את האירוע שלכם לבלתי נשכח.