הפעלות לילדים בדרום

כהורים, אנו עלולים להיות מעט חסרי אונים לפעמים, בחיפוש אחר ההפעלות לילדינו, השוק מציע אינספור הפעלות ממגוון תחומים, וזה עלול להיות כבר די מבלבל. בחופשות החג, פסח, סוכות ראש השנה ופורים וכמובן החופש הגדול, הילדים בבית ואנו מנסים למצוא פתרונות יצירתיים להעסיק אותם ולבדר אותם, כיוון שכולנו יודעים שהרבה יותר קשה להתמודד עם ילד שחש משועמם. במאמר הבא ריכזנו עבורכם מספר רעיונות שתוכלו ליישם בחופשות הארוכות בקרב הפעלות לילדים בדרום.

 

הפעלות לילדים – אז והיום

בעבר, הדברים היו פשוטים יותר – הילדים היו יורדים לחצר לשחק עם חבריהם בכדור, והיו חוזרים רק כשהיו קוראים להם להגיע לארוחת ערב.

כיום, רוב הילדים חיים בעולם וירטואלי – במשחקי מחשב, ברשתות החברתיות ובאפליקציות השונות, ועל כן נהיה קשה יותר למצוא להם הפעלות שיבדרו אותם ויעסיקו אותם, במיוחד בחופשים הגדולים בהם הם מבלים את רוב זמנם בבית. הפעלות לילדים בדרום הפכו למצרך די מבוקש אצל ההורים, כיוון שאיננו רוצים שהם יבלו את כל החופשה בבית, וברצוננו למצוא פתרון חינוכי, יעיל ומבדר מספיק עבורם.

 

הפעלות לילדים בדרום – למה זה חשוב?

קיימים יתרונות רבים בשילוב הפעלות לילדים בדרום במהלך החופשות – פסח, סוכות וכמובן החופש הגדול, וגם בזמן השגרה:

יציאה מהשגרה גם לילדנו יש שגרה, שעלולה להיות לפעמים מעיקה, בדיוק כמו השגרה שלנו. על מנת לשמור את הילד עסוק ולהעניק לו את מירב המסגרות החינוכיות שחשוב שיהיה בהם, מוטב אם נשלב בחייו יציאה קטנה מהשגרה בצורת פעילות חינוכית ומועילה, לתת לו לפחות יום אחד בשבוע שיחכה לו – בצורת חוג או סדנה מסוימת.
יציאה מהעולם הווירטואלי ילדינו התרגלו בשנים האחרונות לחיות במרחב ווירטואלי שאינו מטיב עמם לרוב, משחקי המחשב, הטלוויזיה, הרשתות החברתיות והאפליקציות הפכו למרכז חייהם, ולדרך העיקרית בה הם מתקשרים זה עם זה. הפעלות לילדים בדרום חשובות להתפתחות התקשורתית והחינוכית שלהם, שכן היא מאלצת אותם ליצור קשרים ולהתנסות בפעילויות שאינן נמצאות במרחב הווירטואלי.
ערך מוסף הפעלות לילדים בדרום מעניקות ערך מוסף גבוה במיוחד, שכן מדובר בפעילות ייחודית שמוטב שיחושו חיבור כלפיה – פעילות אתגרית, ספורטיבית או יצירתית, שיכולה ליצור ולגלות אצלם כישרון חבוי שישרת אותם רבות בהמשך.

לאון שניידרובסקי

התאמת ההפעלה לילד

על מנת ליהנות מכל היתרונות שציינו קודם, הדבר החשוב ביותר טרם בחירת ההפעלה היא מחשבה והתאמה של ההפעלה לאופיו של הילד. בין אם מדובר בהפעלה במהלך החופשה ובין אם מדובר בהפעלה שנרצה לשלוח אותם אליה לאורך כל השנה, כדאי שנתאים אותה לרצונו ולאופיו של הילד.

לדוגמא, אם ילדכם אוהב ספורט, כדאי שתשלחו אותו לחוג ספורטיבי מסוג כזה או אחר, או לחילופין, אם הוא יצירתי במיוחד וכבר מגיל צעיר מצייר ציורים יפים – כנראה שכדאי לשלוח אותו לחוג לציור. קיימות הפעלות רבות לילדים בדרום, עליכם רק למצוא את האחת הנכונה שתועיל לילדכם בצורה הטובה ביותר.

 

הפעלות לילדים בדרום – אילו הפעלות יש?

ריכזנו עבורכם מספר הפעלות לילדים בדרום המומלצות במיוחד, ונחלק אותן על פי הפעלות שניתן לשלוח את הילדים אליהן במהלך החופשה, וכאלו שניתן לשלב אותן לאורך כל ימות השנה.

 

הפעלות לילדים בדרום בחופש

הצגת ילדים

הצגת ילדים היא הצגה בעלת ערך חינוכי גבוה, בה נוכל תוכלו ללכת יחד עם ילדיכם ולהעשיר את עולמם בצורה אידיאלית. הצגת ילדים מעבירה לרוב ערך חינוכי במהלך ההצגה, מספרת סיפור עשיר ומלא בדמויות, מוזיקה ואינטראקציה עם הקהל.

 

קייטנה

קיימות אינספור קייטנות במגוון תחומים הנערכות במהלך החופשות הארוכות במהלך השנה – חופשת הפסח, חופשת סוכות וכמובן החופש הגדול.

ניתן לבחור קייטנה בעלת ערך מסוים או נושא, כמו קייטנת גלישה, קייטנת משחק, קייטנת יצירה וקייטנת אומנויות לחימה לדוגמא. הקייטנות נערכות בערך כחודש – חודש וחצי במהלך החופש הגדול ומעניקות לכם כהורים מסגרת טובה לילדכם במהלך החופשה.

 

מרכזי הג'ימבורי

עבור ילדים בגילאים הצעירים יותר, מרכזי הג'ימבורי יכולים להוות פתרון אולטימטיבי לבילוי במהלך החופשה. מרכזי הג'ימבורי מלאים במתנפחים ומתחמי פעילויות שונים שהילדים יכולים לשחק בהם יחדיו וליהנות בצורה האולטימטיבית.

 

הפעלות לילדים בדרום בכל ימות השנה

חוג יצירה

לילדים בעלי כישרון יצירתי מסוג כזה או אחר, חוג יצירה יכול לפתח את כשרונם ולהוות עבורם כהפעלה מצוינת בשגרה. בחוג היצירה ילמדו הילדים כיצד לפתח את חוש היצירתיות הטבוע בהם, יצרו קשרים עם ילדים אחרים בחוג וילמדו כיצד לעבוד עם כשרונם באופן מודע.

 

חוג אומנויות לחימה

אפשרות נוספת היא לשלב את ילדיכם בחוג לאומנויות לחימה. חוג אומנויות לחימה יתרום בצורה משמעותית לביטחונו האישי של ילדיכם ויפתח את חוש ההישרדות שלו. קיימים סוגים רבים של חוגים בתחום – ג'ודו, קרטה, קפוארה, ועוד. בחוגים הללו ילמדו הילדים כיצד להשתמש בכוחם למטרת הגנה עצמית בלבד ולא כלפיי יצרים שליליים.

 

חוג משחק

חוג משחק יכול להיות אידיאלי לילדים בעלי חוש תיאטרלי מפותח. בחוג ילמדו הילדים טכניקות משחק שונות, יצרו קשרים חברתיים עם הילדים הנוספים בחוג ויעלו הצגות שתוכלו ליהנות מהן כל המשפחה ביחד. חוק משחק יחזק את הערך והביטחון העצמי של הילד וילמד אותו לתקשר במספר דרכים שונות ומגוונות.

לאון שניידרובסקי

לסיכום

מעבר להפעלות שציינו כאן במאמר קיימות עוד אינספור אפשרויות ופתרונות שונים להפעלות לילדים בדרום, כל שעליכם לעשות הוא למצוא את הכישרון הטבעי הקיים בילדכם ולהעניק לו הפעלה שתהיה מקושרת באופן ישיר לכישרון הטבעי שלהם.

היתרונות הקיימים בהפעלות האלה רבים גם כן, על כן חשוב להעניק לילדנו את הערך המוסף והחינוכי הכל כך חשוב הזה, על מנת לפתח אותם בצורה הטובה ביותר שניתן.