בת מצווה DIY

הילדה שלכם מתקרבת לגיל המצוות? מזל טוב! כעת עליכם להפיק עבורה את האירוע המושלם. בשנים האחרונות רבים בוחרים להפיק את האירוע בעצמם, או אם נשתמש במושג המוכר –DIY  , שהוא ראשי התיבות של " " do it yourself, ובעברית – עשה זאת בעצמך. כיצד עושים את זה? כל זאת ועוד בהמשך. אם ילדתכם מתקרבת לגיל המצוות, כעת עליכם לתכנן עבורה את מסיבת בת המצווה המוצלחת ביותר.

ניתן לומר כי בשנים האחרונות אירועי בת המצווה הפכו להיות מעט נדושים וחוזרים על עצמם, שכן כולם חוגגים באולם, עם מספר רב מדי של מוזמנים ולרוב האירוע אינו כולל פעילות מיוחדת ומקורית. אם אתם מעוניינים לערוך מסיבה מיוחדת ומקורית, המאמר הזה בדיוק בשבילכם. אספנו עבורכם רעיונות מקוריים להפעלות למסיבת בת המצווה שתוכלו להכין בעצמכם לקראת האירוע.

מכיוון שתצטרכו להכין את האירוע בכוחות עצמכם, נסו להיעזר בבני משפחה נוספים וחברים קרובים, חלקו את המשימות ביניהן כך שתצליחו לעשות זאת בצורה המושלמת.

 

מה זה DIY?

כפי שציינו, המשמעות של המושג DIY הינו "עשה זאת בעצמך". רבים טועים וחושבים שבלתי אפשרי לתכנן בת מצווה בכוחות עצמם, אולם המשימה פשוטה יותר משאתם חושבים.

מכיוון שהמטרה להפוך את האירוע למיוחד ומקורי, עצם העובדה שתעשו זאת בעצמכם כבר הופך את כל האירוע להרבה יותר מיוחד – תוכלו להעניק לכלת השמחה אירוע אינטימי ומרגש, כזה שיתאים בדיוק לאופייה ולרצונותיה, שכן אתם מכירים אותה הכי טוב.

 

למה DIY?

ישנן מספר סיבות שבגינן כדאי להפיק את אירוע בת המצווה בעצמכם.

  • בת מצווה מקורית – ניתן לומר כי כולנו לקחנו חלק בעבר באירוע בת מצווה. רבים יסכימו כי האירועים הללו נראים ומרגישים לרוב בדיוק אותו הדבר, האולם, המוזיקה, החוסר במקוריות.
  • בת מצווה DIY מיוחדת – כל כלת בת מצווה רוצה שהאירוע שלה יהיה יוצא דופן ומיוחד, אם תפיקו את האירוע בכוחות עצמכם, תוכלו להעניק לה את האירוע שהיא מבקשת.
  • זמן איכות משפחתי – הפקת האירוע בעצמכם תעניק לכם את האפשרות ליהנות מזמן איכות משפחתי בתהליך הארגון – מכיוון שתצטרכו עזרה מבני משפחה קרובים, זה יקרב את כולכם בצורה נהדרת כך שתגיעו לאירוע כבר ממקום הרבה יותר מגובש, אוהב ומיוחד.

 

כיצד מפיקים בת מצווה DIY?

כאשר אתם ניגשים להפיק בת מצווה DIY, יש לחשוב קודם מה יהיה אופיו של האירוע.

ראשית, שאלו את עצמכם –

  1. כמה אנשים נזמין?
  2. היכן נקיים את האירוע?
  3. מה יהיה נושא האירוע?

 

לאחר שתחליטו בנוגע לאלו, תוכלו להתחיל לתכנן כיצד תפיקו את האירוע. לדוגמא, במידה והחלטתם להשכיר בריכה עבור אירוע בת המצווה, תוכלו להכין מראש מגוון פעילויות ומשחקים מעניינים עבור החברים שיוכלו לשחק בתוך הבריכה.

מכיוון שמדובר באירוע אינטימי יחסית, תוכלו להכין את האוכל בעצמכם – הכינו את האוכל האהוב על כלת השמחה, והיעזרו בבני המשפחה והחברים הקרובים ובקשו מהם שיביאו משהו איתם.

 

היכן כדאי לקיים בת מצווה DIY?

בעיקרון תוכלו לקיים את האירוע היכן שתרצו. מומלץ לבחור במקום גדול ממדים, כך שבמידה ותבחרו במרחב ציבורי, תוכלו למצוא את הפינה שתהיה רק שלכם במהלך האירוע.

 

בת מצווה DIY בבית

יש בביתכם גינה גדולה? תוכלו לקיים את בת המצווה בבית. אין ספק שזה יקל עליכם משמעותית בארגון, וגם תיהנו מהחופש שביכולת לעצב את האירוע כיצד שתרצו – מכיוון שזה המרחב הפרטי שלכם. תוכלו לתלות בלונים בכל הבית, לפזר שלטים ותמונות של כלת השמחה – כל שעולה על רוחכם.

 

בת מצווה DIY בפארק

תוכלו לקיים את בת המצווה בפארק גדול ויפה. הארץ מלאה בפארקים שיתאימו בדיוק למטרה הזו. תוכלו למצוא לעצמכם פינה מתאימה ולהביא עמכם שולחנות וכסאות, לתלות בלונים ולפרוס מחצלת גדולה – זה בהחלט יספק לכם את כל מה שתצטרכו.

 

מתנ"ס שכונתי

אם אין ביכולתם לערוך את האירוע בבית, תוכלו להשכיר לכמה שעות מקום קטן כמו המתנ"ס השכונתי או מקום אחר אשר יתאים לערוך בו את האירוע. תוכלו לעשות במרחב כאוות נפשכם ולעצב אותו איך שתרצו.

 

מה צריך כדי להפיק בת מצווה DIY?

ראשית, כדאי לדאוג למספר שולחנות וכיסאות, על מנת שלאורחים יהיה נוח לשבת לאכול. בנוסף, כדאי שתדאגו לכלים חד פעמיים חגיגיים, כיום יש מגוון של כלים חד פעמיים שנראים בדיוק כמו כלים אמיתיים.

שבו ביחד כל המשפחה וחשבו ביחד על רעיונות יצירתיים לפעילויות מקוריות ומשחקים שתוכלו לשחק במהלך בת המצווה בשיתוף האורחים כולם. חשבו על פעילות שתעניק חוויה משותפת, וכמובן תספק את תשומת הלב לכלת השמחה.

 

הכנת סרטון ומצגת

תוכלו להכין מזכרת מיוחדת לכבוד כלת בת המצווה. הכנת מצגת מרגשת במיוחד הכוללת תמונות וסרטונים קצרים שלה לחלוטין תספק את הסחורה – וכמובן תגרום לכמה מן האורחים להזיל דמעה או שתיים. נסו לשתף אותה בבחירת הסרטון או המצגת, כיוון שיש ילדות שאינן אוהבות להראות ולשתף תמונות שלהן לכולם – לכן תנו לה לבחור את התמונות שאיתן היא מרגישה בנוח.

במידה וברצונכם להכין סרטון משפחתי, תוכלו לכתוב עבורה שיר מצחיק ומקורי אותו יבצעו כל בני המשפחה, או לחילופין בצעו את השיר האהוב עליה. מי שרוצה להשקיע באמת, יוכל להפיק עבורה קליפ שיהווה עבורה מזכרת יפהפייה לשנים הבאות.

מכיוון שמדובר בבת מצווה שתפיקו לגמרי בכוחות עצמכם, מדובר בעסק זול בהרבה מהפקה רגילה של בת מצווה שיכולה להגיע לכדי עשרות אלפי שקלים. התקציב תלוי לגמרי בכם, אך מדובר בהחלט באופציה הזולה ביותר.

הכול תלוי ביכולת ובזמן הפנוי שיש לכם להשקיע במשימה. מובן שתוכלו להזמין הרבה אנשים, אך תצטרכו לדאוג לאוכל, למקומות ישיבה, לכלים ועוד.

תוכלו לחפש באינטרנט משחקים ופעילויות מקוריות, שכן יש מבחר עצום. בנוסף, תוכלו להיוועץ עם ילדים במשפחה שלכם, שאלו אותם אילו משחקים הם אוהבים.

תוכלו להיעזר בבן משפחה שייקח על עצמו את משימת תיעוד האירוע. קבעו עמדת צילום בה תוכל להצטלם כלת השמחה עם חבריה ובני משפחתה. תוכלו לשלב אקססוריז מדליקים כמו שפם מפלסטיק, משקפיים מצחיקות ושרביטים.