ריקודי טיק טוק

צמד המילים טיק טוק מוכר לכם? אם התשובה היא כן, אז מזל טוב, אתם כנראה חיים במאה ה- 21 ובקיאים בטרנד העכשווי, אולי הפופולארי בקרב ילדים ובני נוער יותר מתמיד, מאי פעם. ואם לחלופין המושג ההוא נשמע לכם לא כל כך מוכר, או מצלצל לכם בתור שיר ישן של הזמרת Ke$ha, אנחנו חושבים שהגיע הזמן להתעדכן כי הטיק טוק כאן, בכל מקום והוא ממש לא מתכוון ללכת לשום מקום.

ריקודי הטיק טוק במיוחד, תפסו תאוצה בשנה האחרונה וסביר להניח שגם ילדכם מעלים לרשת החברתית סרטונים שלהם רוקדים לצלילי שירים מוכרים. אז איך אפשר להעביר אחר הצהריים שלמים באפליקציה, ואלי אפילו על הדרך להרוויח איזה זמן איכות עם הילד או עם הילדה שלכם, ולעשות את זה על הצד הטוב ביותר? כל הפרטים בכתבה הבאה.

 

בואו נתחיל מהתחלה – מה זה טיקטוק בכלל?

טיק טוק היא אפליקציה שפותחה על ידי סינים, והיא רשת חברתית שבה אפשר לייצר ולשתף סרטוני וידאו, באורך של עד 60 שניות לסרטון, ומספר המשתמשים בה כמעט מגיע לזה של אפליקציית וואטס אפ, כלומר כמיליארד (!) משתמשים מכל העולם.

אפשר להעלות לרשת החברתית הזו מגוון סרטונים, ביניהם סרטונים של שירת שפתיים ("ליפ סינק"), או סרטוני ריקודים, ליצור מיקסים בין שירים שונים ולערוך סרטונים עם קליפים של משתמשים אחרים. אם משתמשים באפליקציה הזו נכון היא בהחלט יכולה לעודד יצירתיות ואפילו לחזק את הביטחון העצמי של הילדים שלכם.

 

סוגי הריקוד השונים

בדרך כלל לכל שיר מוכר של זמר מפורסם, או לפחות אחד כזה ש"מכבד את עצמו" ושבקיא בסצנת הטיק טוק ישנן תנועות ריקוד מוכרות, אותן הזמר מפרסם בחשבון הטיק טוק שלו וכך הן ידועות לעיני כל. בצורה הזו, כל אחד יוכל בעצם לצלם, לערוך ולשתף בחשבון האישי שלו סרטון בו הוא רוקד לצלילי השיר עם התנועות המוכרות ואפילו לערוך "דואט" עם אותו זמר או עם אותה זמרת.

כמו כן, ישנם גם סגנונות "פרי סטייל", כלומר סגנון חופשי, בהם כל אחד יכול לבחור כל שיר שהוא, כרצונו, ולבצע אילו תנועות שיבחר בסרטון שלו. בנוסף, ישנם משתמשי טיק טוק רבים שפרסמו בעמוד שלהם שיר לא כל כך מוכר, עם תנועות שהם המציאו בעצמם והסרטון היה כל כך ויראלי עד שהיה מוכר כמעט לכל משתמש באפליקציה, והפך מפורסם בעצמו, כך שכולם רצו לבצע את אותן תנועות בדיוק לצלילי אותו שיר.

כלומר, כל אחד יכול להפוך לכוכב טיק טוק, או אפילו למשתמש פעיל במיוחד, אם ירצה בכך.

 

מה צריך כדי להצליח בריקודי הטיק טוק?

אין כאן ממש משוואה מדויקת או נוסחה ברורה, שהרי ישנן כוכבות רבות כמו אנה זק ונועה קירל שהתחילו להתפרסם דרך אפליקציית טיק טוק, ובעזרתה הגיעו למעמד שהן נמצאות בו היום. כל אחד או אחת יכולים להצליח דרך הפלטפורמה הזו, הכל תלוי בגישה.

יכול להיות שבעיני ילד אחד "להצליח" בטיק טוק משמעו פשוט להיות בטוח בעצמו עד כדי כך שהוא יעז להעלות סרטון שלו רוקד לרשת החברתית המפורסמת, ואילו בעיני ילדה אחרת, "הצלחה" תיחשב כמספר מסוים של צפיות לסרטון שבו היא רוקדת.

על מנת להשיג מספר רב של צופים צריך התמדה, יצירתיות והרבה כוח רצון. אפליקציית טיק טוק מלאה ברקדנים וברקדניות שרוצים להתפרסם ולקבל חשיפה רבה, לכן צריך להיות קודם כל יצירתי – להרכיב תנועות מאפס ולבחור שירים פופולאריים או דווקא כאלה מקוריים.

בהמשך, מכיוון שהאפליקציה מוצפת בסרטונים כמו שכבר ציינו, צריך להתמיד ולהעלות מספר רב של סרטונים כל פרק זמן קבוע – על מנת ליצור קהל צופים רחב. ומצרך אחרון בדרך להצלחה מסוג כזה הוא לרצות ולאהוב את תחום הריקודים, מכיוון שרק אם ילדכם יאהב את מה שהוא עושה, התחביב הזה יהיה יעיל ויפתח אותו וגם יחזק לו את הביטחון, משום שכל אלו הם לגמרי העיקר.

 

הילד שלי רוצה לרקוד בטיק טוק, מה עכשיו?

מעולה, רצון זה כבר הצעד הראשון בדרך להצלחה. תנו לילד או לילדה שלכם יד חופשית בכל הנוגע לבחירת השירים ולהמצאת התנועות, אך שימו דגש על בחירת שירים נאותים והקפידו לראות שאין תנועות ריקוד לא הולמות בריקודים שהילדים שלכם מבצעים. עודדו את הילדים שלכם לשמוח במי שהם, ליהנות מהריקוד ולהיות גאים בעצמם, ללא קשר למספר הלייקים או הצפיות שהם מקבלים על סרטון מסוים.

 

סדנת טיק טוק

אם תרצו לקחת את כל העניין צעד אחד קדימה, או פשוט להעניק לילד שלכם "הכשרה" מקצועית לתחביב שהוא פיתח, ממש כמו כל חוג, תוכלו להזמין מפעיל או מפעילה לסדנת טיק טוק. בסדנה ,המפעיל יסביר לילדים את סוגי הטיק טוק השונים וילמד אותם את צעדי הריקוד. הילדים והילדות ילמדו כדי לייצר תוכן איכותי ומקורי ומה עושים כדי להגדיל את קהל הצופים שלהם.

כמו כן, בסדנה המפעיל יילמד איך מצלמים ומצטלמים נכון, מהי התאורה המחמיאה ביותר וגם ידריך את הילדים איך לשמור על עצמם ברשת החברתית מפני תגובות אלימות, בריונות מילולית ואיך לא להיחשף לתוכן לא הולם, ובמידה והוא יהיה לא ראוי – המפעיל ידגיש לילדים לדווח על כך להורים שיטפלו בכך ברמה גבוהה יותר.

 

יתרונות וחסרונות, כמו בכל דבר בחיים

כמו בכל רשת חברתית, או אפילו בכל תחום בחיינו, גם כאן אפליקציית הטיק טוק טומנת בחובה שלל יתרונות ודברים טובים, אך בהחלט כוללת גם דברים שליליים שיש להיזהר מהם. שימו לב שהאפליקציה גורמת לילדים לפתח את הביטחון העצמי ודימוי הגוף שלהם כאשר הם עומדים מול מצלמה, שהם נעשים יצירתיים יותר בעזרת פיתוח התנועות לריקודים, ושהם מתרגלים את יכולת הפירגון על ידי הענקת מחמאות אחד לשני על הסרטונים שחבריהם מעלים.

יחד עם זאת, הקפידו לשים לב שהאפליקציה משמשת את הילדים למטרה טובה בלבד – שלא מגלים כלפיהם גילויים של אלימות, או שהם חלילה לא אלימים בעצמם, ושהם מרגישים בנוח כדי לבוא ולספר לכם על כל דבר שמרגיש להם אפילו מעט לא נעים.

עם תשומת הלב הנכונה וההדרכה הראויה לכך, ריקודי הטיק טוק יכולים להעניק טוב לילדים שלכם, ואפילו לספק לכם זמן איכות משותף תוך כדי שאתם רוקדים לצלילי השיר החדש של מרגי ונעה קירל. שוב, הכל במידה ובאיזון. בהצלחה!

טיק טוק היא אפליקציה בה אפשר לצלם, לערוך ולהעלות סרטונים שונים, תוך כדי שירה, ריקוד או משחק. ישנם שירים עם תנועות מוכרות ואפשר גם ליצור תנועות לגמרי לבד.

כל אחד יכול להצליח ולהפוך לכוכב באפליקציה הפופולארית – הצלחה יכולה להיות להתגבר על פחד הבמה ולהעלות לרשת סרטון ריקוד, וגם אלפי צפיות לסרטון מסוים יכולה להיחשב כהצלחה. הדגישו לילדים את החשיבות של זה, ואת העניין שכולם יכולים להצליח בטיק טוק – הכל תלוי בנקודת המבט.

בסדנת טיק טוק הילדים ילמדו באילו תאורה וזווית צילום נכון לצלם, איך יוצרים תוכן איכותי ואיך שומרים על עצמנו מחשיפה לתוכן שאנחנו לא צריכים לראות.

הקפידו להגביל את הילדים בשימוש באפליקציה, שימו לב שהם לא נתקלים בבריונות ברשת ומדווחים לכם עליה, וגם שהם לא יוצרים אלימות בעצמם דרך האפליקציה. כמו כן, השתדלו שהשימוש בטיק טוק יגרום לילדים לפתח דברים חיובים בלבד, כמו ביטחון עצמי ויצירתיות במהלך המצאת תנועות הריקוד.