הפעלות לבת מצווה

בת המצווה היא בין האירועים החשובים ביותר שקיימים עבור בחורה צעירה, אירוע אותו היא תזכור לנצח. מדובר באירוע שמסמל את התבגרותה ואת הפיכתה לנערה. נשים רבות זוכרות את בת המצווה שלהן ומתרפקות על הזיכרונות ויוקרתיות האירוע, על השמלה, האוכל והחברים.

בת המצווה היא אירוע של פעם בחיים, בה הנערה מוצבת במרכז הבמה וזוכה לחגוג יחד עם כל אוהביה, חבריה ומשפחתה. מדובר ביום החשוב ביותר לכל נערה צעירה, כך שבהתאם, חשוב להשקיע מחשבה מעמיקה באיזה הפעלות לבחור ואיך בכלל לארגן את האירוע.

ישנו מגוון רב של אטרקציות אותן ניתן לשכור ולהזמין למען אירוע בת המצווה, אך איך נדע מה לבחור ואיך נדע להתמצא במגוון הרחב? לפניכם כל מה שצריך לדעת על הפעלות לבת מצווה.

 

איך בוחרים הפעלות לבת מצווה ומה כדאי לקחת בחשבון בעת הבחירה?

בחירת הפעלות לבת מצווה היא בחירה לא פשוטה, שכן יש כל כך הרבה פרמטרים לבחון, כמו כמות הילדים, תקציב וכעוד רבים. כיום ישנו מגוון רחב של הפעלות וכדי להתחיל ולברור בניהן, ישנם מגוון רב של פרמטרים שכדאי לבחון. לפניכם מספר פרמטרים שיש לבדוק כדי להבין איזה סוג של הפעלות יתאים לכם ולאירוע בת המצווה:

 

רצון החוגגת בבת המצווה

מאחר ומדובר באירוע חד פעמים בחייה אותו תזכור לנצח ותתרפק עליו, חשוב להקשיב לרצונותיה של ילדת בת המצווה ולבנות אתה יחדיו את האירוע ואת בחירת ההפעלות. אחרי הכל, אתם משקיעים באירוע כסף רב למענה, והדבר החשוב ביותר הוא שהיא תהנה ותגשים את חלומה ושאיפותיה.

 

התחשבות בכמות הילדים

לפני שבוחרים הפעלות לבת מצווה, חשוב להבין מה הסדר גודל של המוזמנים. במידה ומדובר במוזמנים רבים, הפעלות המתאימות לאדם אחד בלבד ויצרו תור ארוך ותסכול אצל הילדים המוזמנים, עשויות להתאים פחות וכדאי במצב כזה לבחור דווקא בהפעלות יותר שיתופיות המכילות מספר רב יותר של ילדים. במידה והאירוע אינטימי, כדאי לבחור בהפעלות שיתאימו לעובדה הזו ויתאימו למספר קטן של ילדים בלבד.

 

אופי האירוע הרצוי

כדאי להתחשב באופי האירוע הרצוי. בת מצוות רבות נערכות תוך מחשבה על אווירה של מסיבה וריקודים, עם זוהרים ורקדניות. לעומת זאת בת מצוות אחרות מכוונות לאווירה אינטימית יותר עם אווירה רגועה ונעימה. במידה ומדובר באירוע המשלב את המשפחה ומבוגרים יחד עם ילדי השכבה, כדאי לחשוב על הפעלות שיתאימו לאווירה זו וידברו אל כלל הקהל.

 

תקציב הלקוחות

ההפעלות נעות מסכומים זעומים ועד לאלפי שקלים, בהתאם לסוג ההפעלה ומחירה. תקציב בת המצווה, כולל לרוב מלבד ההפעלות – גם אוכל, שתייה, תקציב לאולם, שמלה ועוד הוצאות רבות. לכן יש לבחון מראש מה היא כמות התקציב המקובלת עליכם ומשם להמשיך לבחירת ההפעלות. במידה ותרצו לשלב כמה הפעלות ולא לבחור רק באחת, חשוב לוודא שהצטברותן לכדי סכום כולל מקובלת עליכם ומותאמת לכיסכם וליכולתכם בתקצוב האירוע.

 

האם יהיה מפעיל להפעלת המתקן

הפעלות רבות הכוללות מתקנים, בין אם שור זועם ומתקנים אחרים ובין אם מכשירי סוני ומשחקי פלייסטיישן – הן הפעלות שעשויות להיתקע בבעיות בזמן בת המצווה. סוגי הבעיות עשויים להיות רבים, החל מחשמל ועד בלאי טבעי של המכשיר והמתן.

לכן, חשוב לברר מה נוהל החברה ממנה אתם משכירים את המתקנים וההפעלות לגבי תקלות ומומלץ לבחור בחברה בה ישנו טכנאי ומפקח מטעם החברה שנמצא באזור כדי לעזור בכל צרה. הימצאותו של מפעיל כזה חשובה מאחר והוא יכול להשגיח על המתקנים ולוודא שהם אינם נהרסים או נפגעים על ידי הילדים, פיקוח כזה ייתן יד בשמירה עליהם כדי שלא ייגררו להשכרה השכרות רבות.

 

סוגי הפעלות לבת מצווה

לבת מצווה יש מספר סוגי הפעלות שונות ומגוונות, לכל אחת היתרונות שלה וכדאי בבחירה בניהן, להתחשב בבקשתה של חוגגת בת המצווה ובהתאם לפרמטרים שדנו בהם לעיל.

 

מתקנים

מדובר בטרנד מוכר ורווח, שממשיך לככב בבת מצוות רבות עד היום. ישנם מגוון רחב של מתקנים, החל ממתקנים ספורטיביים כמו שור זועם או בריחה מקרני לייזר ועד מתקנים טכנולוגיים של משחקי פיפ"א וסוני פלייסטיישן, קריוקי וכולי.

 

הזמנת מופע אמנותי

מדובר באטרקציה שעשויה להיות מעט יקרה יותר מן שאר האטרקציות, אך בהחלט שווה את המחיר לפעמים. הזמנה של להקת ריקוד, מופע תופים, זמרים ולהקות, מהווה אטרקציה אהובה ומלהיבה שנוגעת ללב כל המוזמנים בכל הגילאים.

 

מסיבה ומשחקי מסיבות

בת מצוות רבות מאד הולכות לכיוון של מסיבות חגיגיות, הכוללות הזמנת די ג'יי וחלוקת אביזרים נוצצים וזוהרים לקהל. זוהי אטרקציה אהובה ומוכרת שעשויה גם כן להתאים לכלל המשפחה ולהפוך את האירוע לבלתי נשכח.

 

קעקועים ואיפור

ישנן מספר אטרקציות המציעות את שירותן, במגוון הפעלות שונות. בבת מצוות רבות למשל נראה סדנאות של קעקועי חינה, מאפרות, שוזרות פרחים לשיעור ולשמלה וכו'.

 

מגוון סדנאות

ניתן להזמין לבת המצווה מגוון של סדנאות מעניינות שילהיבו את הילדים כמו סדנת הכנת הדפס יד משעווה, או סדנת בישול וכו'.

 

מפעיל בת מצווה

באירועי בת מצווה רבים בוחרת המשפחה ללכת עם בחירת מפעיל לבת המצווה. מדובר במפעיל מקצועי שניתן לשכור את שירותיו, הוא מנחה את האירוע, עורך טקס ברכות, משלב בדיחות והפעלות ומכווין את האירוע ואת כל חלקיו.

ישננם מגוון פרמטרים חשובים ביותר עליהם יש לחשוב לפני בחירת ההפעלות. חשבו על התקציב וכמות הכסף שאתם מוכנים להוציא. הבנה זו תצמצם את מגוון האפשרויות ותכוון אתכם אל עבר ההפעלות שמתאימות לכיסכם. פרמטר חשוב נוסף הוא התחשבות במספר הילדים, במידה ובאים ילדים רבים הפעלות מסוימות יתאימו יותר או פחות ויש לקחת זאת בחשבון.

הפרמטר הכי חשוב הוא העדפותיה ורצונותיה של חוגגת הבת המצווה, שתפו אותו ונסו לכוון ליצירת אירוע שיהיה לטעמה. כך מתוך שלל ההפעלות המוצעות כיום, תבררו עמה מה היא באמת רוצה ולאן מכוונת ביום הגדול שלה.

במידה והאורחים בבת המצווה הולכים להיות גם מבוגרים וגם ילדים, חשוב לשים לב להציב מגוון של אופציות שיתאימו לשני הגילאים. בעוד שאתם דואגים לאטרקציות והפעלות לילדים, חשבו על דברים שיהיה נחמד לתת למבוגרים, כמו אוכל ושתייה וכו'.

בעולם הפעלות הבת מצווה יש מגוון רחב של אפשרויות, בין אם מתקנים, סדנאות, קעקועים ואיפור ובין אם הזמנת מפעיל בת מצווה או הופעה של אמן. יש באמת מגוון אינסופי של אפשרויות שכדאי לבחון היטב.