הפעלה לבת מצווה

הילדה עומדת להגיע לגיל 12? מזל טוב, והתחילו להכין את עצמכם כי חגיגות בת המצווה בפתח. הפעלה לבת הוא משהו שטפס תאוצה בשנים האחרונות והוא הפך לגמרי לאירוע חגיגי, גדול, שכולל מספר רב של ספקים ושלל ארגונים, שלא יבייש כאלו של חתונה.

במשפחות רבות הפקת אירוע בת המצווה מתחילה שנה ואפילו יותר לפני היום המיוחל, ולא בכדי, שהרי אולמות אירועים נתפסים זמן רב מראש כמו גם אטרקציות רבות לאירוע. רוצים לחגוג לביתכם בצורה הטובה ביותר, עם האטרקציות הכי פופולאריות, ולארגן לה אירוע שלא תשכח? (לפחות עד החתונה, אחר כך זה כבר סיפור אחר), הגעתם לכתבה הנכונה.

אספנו לכם את כל מה שצריך כדי לתכנן את בת המצווה המושלמת עם הפעלה שלא תישכח. שיהיה במזל טוב, ובהצלחה!

הפעלה לבת מצווה במרכז

הפעלה לבת מצווה בצפון

הפעלה לבת מצווה בדרום

הפעלה לבת מצווה בשרון

הפעלה לבת מצווה בחיפה

הפעלה לבת מצווה בירושלים

הפעלה לבת מצווה ביהודה ושומרון

 

לכל זמן ועת – מועד האירוע

אז נכון שבדרך כלל האירוע מתקיים פחות או יותר בימים שסמוכים לתאריך יום ההולדת המקורי של כלת בת מצווה, אך זה ממש לא חייב להיות כך. לדוגמה, אם הילדה שלכם תמיד רצתה, או אם אתם תמיד חלמתם, לערוך אירוע קיצי על שפת הים, ואילו היא נולדה בחורף – אל תהססו להזיז את האירוע מספר חודשים קדימה, אם זה מה שיסב לילדתכם ולכם אושר.

מצד שני, אם חשוב לכם שהחגיגה תיערך דווקא בשבוע בו הילדה הקטנה שלכם מציינת גיל 12, והופכת מילדה לאישה – לכו על זה. בכל מקרה, קחו לכם את הזמן לחשוב מתי הייתם רוצים לערוך את האירוע.

 

את מי נזמין למסיבה?

מעולה, בחרנו תאריך (או בערך) לחגיגת בת המצווה, עכשיו צריך לחשוב האם אתם רוצים לערוך אירוע קטן, של כלת בת המצווה יחד עם חברותיה והמשפחה המצומצמת, או דווקא לציין את גיל 12 של ילדתכם דרך הפקת מסיבה גדולה, עם כל החברים שלכם מהעבודה, הדוד של סבא שלכם, וכל חברי הילדות מהגן של כלת בת מצווה? אם ברצונכם להזמין שלל אנשים לאירוע, שימו לב שתצטרכו לארגן אותו במקום גדול, בהתאם לכך וכמובן שגם ההפך – אם אתם חובבי האירועים האינטימיים, שימו לב שתוכלו לערוך את האירוע שלכם באולמות ספציפיים מאוד, כאלו שמסכימים לקבל מספר מינימום נמוך יחסית של אורחים.

 

הפעלה לבת מצווה – על שפת הים, באולם מפואר או אולי אפילו בבית?

בחירת המקום להפעלת בת המצווה הוא אחד מההחלטות הגדולות בארגון המסיבה, ולא סתם. למיקום האירוע יש חלק לא קטן בקביעת מה תהיה אווירת המסיבה, מה כדאי ללבוש וגם כמה תצטרכו לשלם עבור הערב המיוחל.

אם תמיד חלמתם על ערב ביתי וחמים, או שאתם מתגוררים בוילה שיכולה לאפשר לכם להזמין את כולם למקום מגוריכם – תוכלו לערוך את האירוע בבית וגם לחסוך לעצמכם כסף על שכירת אולם, מצד שני תצטרכו לדאוג לתאורה, לסאונד ולשאר דברים שבדרך הכלל האולמות מספקים.

אם תכננתם לערוך אירוע מרובה משתתפים, בדקו אילו אולמות ערוכים למסיבות כאלה ומה הוא המקום שתואם את האופי שלכם ואת הרצון של ביתכם? לאחר שבחרתם מיקום לאירוע החגיגי, תצטרכו להחליט על קייטרינג שיספק לאורחים שלכם את המנות האירוע ולבחור ממנו את המנות הרצויות שיגישו בערב שלכם.

 

תמונה אחת שווה אלף מילים

תמונות הן המזכרת העיקרי מכל אירוע שהוא, ועל אחת כמה וכמה כשמדובר באירוע רציני כל כך כמו בת מצווה. שאלו את כלת בת מצווה האם היא תרצה לערוך "בוק" תמונות טרם האירוע, או אולי אפילו להציג בערב המרגש סרטון וידאו הכולל תמונות שלה מהעבר וגם מהיום.

נוסף על כך, התחילו לברר על צלמים שתרצו שיתעדו את ההפעלה לבת המצווה, הן בתמונות סטילס והן בסרטוני וידאו – בדקו המלצות על בעלי מקצוע שמעניינים אתכם, השוו מחירים וערכו סקר שוק מקיף ומהימן. תוכלו לבחור איש מקצוע שיספק לכם את כל אלו – "בוק" תמונות, סרטון וידאו וגם תיעוד של האירוע עצמו בחבילה אחת, מה שכנראה יזיל עבורכם את המחיר ויהיה נוח ומשתלם.

 

בא לה לרקוד – די ג'יי או להקה

מסיבה טובה היא כזו עם שירים טובים, עם קצב טוב ועם אווירה טובה. בחרו די ג'יי או להקה שיקפיצו את קהל האורחים שלכם ברחבת הריקודים ויגרמו להם לא לצאת ממנה עד שיכאבו להם הרגליים.

גם כאן, כדאי לערוך סקר שוק, לברר המלצות ולאחר שבחרתם באיש מקצוע מסוים – להיפגש איתו ולתאם עימו ציפיות בנוגע לאירוע, כלומר אילו שירים תרצו שהוא ינגן, האם בת המצווה מעוניינת לעלות קצת לעמדת הדי ג'יי? ובאיזה שעה המסיבה צפויה להסתיים.

 

קבלו את השמלה המושלמת להפעלת בת המצווה

פרט חשוב ונוסף שיש להוסיף לרשימת הצ'ק ליסט שלכם הוא בגדי האירוע שאתם הולכים ללבוש, ובמיוחד זה של כלת בת מצווה – התאימו את השמלה של ביתכם לאופי האירוע ולכמות ההוצאות שתכננתם להוציא עבור הערב המרגש, פחות או יותר. אם האירוע נערך בקיץ, מול השמש הקופחת, דאגו לבחור בשמלה אוורירית או אולי אפילו לדאוג לשמלה נוספת להחלפה, ואם האירוע הוא אינטימי ופשוט יותר, בחרו גם שמלה שתואמת את האווירה.

 

כל המרבה הרי זה משובח?

כיום אירועי בת המצווה מלאים בשלל אטרקציות והפעלות שונות כמו צלמי מגנטים, הופעה של כלת בת המצווה, מופע של זמר פופולארי או של סטנדאפיסט מפורסם, מתנפחים, בלונים מעוצבים ועוד ועוד. אם ברצונכם להעשיר את האירוע בעזרת אחד מאלו או באמצעות אטרקציה אחרת – לכו על זה, היא בהחלט יכולה להוסיף לאירוע, לשדרג אותנו ולבדר את האורחים.

עם זאת, שימו לב לכך שאתם לא מתפזרים יתר על המידה ושאתם בוחרים באטרקציה אחת שתואמת לאווירת האירוע ושלא חורגת מתקציב האירוע שלכם.

 

שי קטן לאורחים, וביי ביי

כיום כמעט בכל אירוע האורחים יוצאים עם מתנה קטנה, מעין מזכרת מהאירוע – השי יכול להיות תמונות מהעמדה של צלם המגנטים, קריקטורה מצוירת של האורחים, נר ריחני או אפילו עוגיות תוצרת בית שהוכנו על ידי כלת בת מצווה המפורסמת. מזכרת כזו בהחלט יכולה להעלות חיוך על פניהם של האורחים שלכם, להעניק להם הערכה סמלית על כך שבאו לכבד אתכם בנוכחותם ותשאיר להם טעם מתוק וזיכרון טוב מהאירוע המדובר.

התייעצו עם כלת בת המצווה ושאלו אותה מה היא הייתה רוצה להעניק לחברים ולמשפחה שלה, תוכלו אפילו להכין את המזכרות יחד איתה, כך שעל הדרך תרוויחו גם זמן איכות יחד עם הכלה המתבגרת.

 

העיקר זה ליהנות

בתכנון אירוע יכולים להיות כל מיני אירועים בלתי צפויים, עלולים לצוף רגשות מסוימים וייתכן כי האירוע לא ייערך כפי שציפיתם – חשוב לשים לב לאורך כל תכנון המסיבה, וגם במהלך האירוע עצמו, שהעיקר הוא הגיעה של ביתכם אהובה לגיל 12, ושהאהובים והחברים שלה ושלכם הגיעו לכאן לחגוג אתכם את המאורע המשמח.

גם אם דברים לא הולכים כפי שציפיתם, נסו לשמור על קור רוח וליהנות מהאירוע, משום שזה ערב שלא יחזור על עצמו. שחררו מהפרטים הקטנים ופשוט התרכזו בלהנות, הבת הקטנה שלכם תקלוט את התחושה הזו ותשמח גם היא לאורך כל האירוע, לא משנה אם המפות הגיעו בצבע כחול רויאל או בצבע ירוק בקבוק. ושיהיה במזל טוב!

קודם כל, החליטו על תאריך לחגיגת הערב המרגש ועל כמות המוזמנים שתרצו שיבואו לשמוח יחד איתכם באירוע. חשבו באיזה סוג של סביבה תרצו לחגוג – לדוגמה, מקום פתוח או סגור, ובהתאם לכך בחרו במקום שיתאים לכל אלו וגם לציפיות ההוצאות שלכם.

לאחר שאתם יודעים איפה תרצו לערוך את בת המצווה המרגשת ויש לכם גם תאריך, החליטו על קייטרינג שיספק לכם את המנות הטובות ביותר ואת הלהקה או את הדי ג'יי שיעשו שמח ברחבת הריקודים. במקביל, אל תשכחו לחפש גם בגד חגיגי לכלת השמחה וגם בשבילכם.

במידה ותרצו להעניק לאורחים שלכם ערב מהנה בזכות פעילות או אטרקציה כלשהי, תוכלו לארגן הפעלה כמו סטנד אפ, מתנפחים, או צילום מגנטים. ודאו שאתם לא מגזימים יתר על המידה ושכל אלו תואמים לתקציב שלכם. חוץ מזה, תוכלו לפנק את האורחים עם שי קטן.

יכול להיות שהאירוע עצמו לא יתנהל בדיוק כמו שציפיתם, בין אם בנוגע לאטרקציות או בין אם בנוגע לתפאורה עצמה – נסו ליהנות, להשתחרר ולהתרכז בעיקר, הבת שלכם בת מצווה! הילדה שלכם תקלוט את הקלילות שלכם ותהנה גם היא, ללא קשרל מה שיקרה מסביב.