שמלות לבת מצווה

מזל טוב! ילדתכם האהובה מתקרבת לגיל המצוות, וכעת עליכם לחגוג לה את אירוע בת המצווה, שהוא אירוע חגיגי משמח ומרגש ביותר. חלק בלתי נפרד מהחגיגה הגדולה הינה בחירת השמלה הנכונה עבור כלת השמחה, על השמלה להתאים לה בצורה מושלמת, להחמיא ולהיות חגיגית ומותאמת לאופייה של הילדה. כיצד בוחרים את השמלה המושלמת? כל זאת ועוד במאמר הבא.

אירוע בת המצווה הוא אירוע חגיגי ומשמח ביותר. תכנון האירוע מצריך את התגייסותם של כל בני המשפחה – ולכל אחד מהם יהיה תפקיד מפתח חשוב מאוד בתכנון של האירוע. בת המצווה הוא אירוע משמעותי בחייה של הנערה, חלק בלתי נפרד מהאירוע הינו התיעוד והצילום של המסיבה, כך שהשמלה שתיבחר לכבוד האירוע חייבת להיות מושלמת.

כיום ניתן לומר בוודאות שיש שפע ומגוון רחב של שמלות לבת מצווה, גם מבחינת הגזרות השונות שניתן לבחור וגם מבחינת הצבעים, מובן שיש מגוון רחב גם של חומרים שונים שמהם עשויות השמלות.

 

גיל המצוות

גיל המצוות עלול להיות גיל מעט מתעתע. לפי המסורת היהודית, גיל המצוות מסמל את המעבר בין הילדות לבגרות. מצד אחד מדובר בילדה ומצד שני כעת היא נחשבת ל – "בוגרת", לכן הליך בחירת השמלה המתאימה צריך להיות מחושב ומותאם לגיל הצעיר.

ההחלטה ובחירת השמלה המתאימה הינה קריטית, שכן הנערה צריכה להרגיש בנוח לרקוד ( הריקודים הם חלק בלתי נפרד מאירוע בת המצווה ) וגם להרגיש יפה וזוהרת.

כנראה שכלת השמחה תרצה לבחור לבד את השמלה, אך מומלץ כן להיוועץ ולקבל הכוונה כלשהי במהלך בחירת השמלה – לכן כדאי להגיע לחנות או מעצבת שמציעה מגוון שמלות בת מצווה לנערות, ולקבל סיוע בבחירת השמלה, שתתאים לאופייה של הנערה ותגרום לה להרגיש הכי בנוח שאפשר.

על השמלה להיות מרשימה מצד אחד, ונוחה לתנועה מצד שני. כלומר, חשוב שהשמלה לא תכביד על הנערה במהלך האירוע.

 

מדוע בחירת שמלה לבת מצווה היא משימה מעט מורכבת?

על פניו זו יכולה להיראות לכם כמשימה הפשוטה ביותר, אך למעשה מדובר במשימה לא קלה בכלל ואף מורכבת.

 

היצע עצום

מכיוון שההיצע לשמלות לבת מצווה כל כך עצום, יכול להיות שיהיה לנערה קשה מאוד לבחור שמלה אחת. המגוון הרחב בצבעים, בגזרות ובחומרי הבד עלולים לבלבל אתכם – במיוחד אם אינכם נעזרים בייעוץ מסוים בבחירת השמלה.

 

טווח מחירים גדול

טווח המחירים לשמלות בת מצווה הינו גדול מאוד, כנראה שתיתקלו בשמלות זולות מאוד, וגם בשמלות במחירים מופקעים לחלוטין. במקרה שכזה, כדאי כמובן לבחור בשמלה במחיר הוגן, כזו שתהיה עשויה מחומרים איכותיים ונוחים, אך לא תהיה יקרה או זולה מדי.

 

בחירת הבדים

מכיוון שישנו מבחר עצום, כנראה שתיתקלו בשמלות שעשויות מבדים יקרים ואיכותיים מאוד – אך הבדים לאו דווקא יתאימו לאופי האירוע. מכיוון שחלק בלתי נפרד מאירוע בת מצווה הוא שלב הריקודים – עדיף לבחור בבד שיתאים למטרה הזו ולא אחד שיכביד על הנערה כל כך עד שלא תוכל לרקוד וליהנות בנוחות.

 

רכישת שמלת בת מצווה

כיום, ישנן מגוון עצום של חנויות אשר מציעות שמלות יפות לבת המצווה, השמלות מגיעות בשלל עיצובים מדהימים במגוון צבעים ובמחירים הוגנים. מומלץ לסייר בחנויות השונות בזמנכם הפנוי, למדוד מגוון שמלות, לבדוק מחירים ואפילו לבקש לצלם את הנערה כשהיא מודדת את השמלות השונות.

לאחר מכן, מומלץ לפנות קצת זמן ולעיין בתמונות שצילמתם וכך להגיע להחלטה הנכונה ביותר ולחזור לחנות למדידה נוספת וכך להגיע להחלטה הסופית בבחירת השמלה המושלמת לאירוע בת המצווה. אולם, כאשר אתם רוכשים את השמלה, אנו ממליצים לכם לבדוק מהי מדיניות ההחזרות/ החלפות בחנות – מכיוון שיכול לקרות מצב בו הנערה תמדוד את השמלה בבית שוב ותתחרט.

 

תפירת שמלה לבת מצווה בהתאמה אישית

אם תרצו להשקיע באמת, תוכלו לבחור מעצבת או מעצב שמלות וכך לתפור לנערה את השמלה שתמיד חלמה עליה לבת המצווה. הרעיון הוא שתוכלו למעשה להשתתף בתכנון ועיצוב השמלה המושלמת, תוכלו לבחור את סוג הבד, את הגזרה וכמובן את הצבע. תוכלו להוסיף עיטורים או חרוזים על השמלה, למעשה – תוכלו לעשות כל שיעלה על רוחכם!

מעצב או מעצבת שמלות לבת המצווה תחזיק בניסיון של שנים רבות בעבודה עם נערות בגיל המצוות, וכך תדע בעצם להכווין את הילדה ולעצב את השמלה שתתאים לאופייה של הנערה, וכמובן לאופי האירוע החגיגי. תפירת שמלת בת מצווה בהתאמה אישית מעניקה לנערה לקבל את שמלת חלומותיה, ואפילו להעניק לה שמלה שתוכל לשמש אותה לאירועים נוספים בעתיד.

 

שמלה שמתאימה לאופייה של הנערה

כיום, גם בנות 12 מכירות בעל פה את כל הטרנדים של כל הכוכבות הגדולות, אליהן הן נושאות עיניים בהערצה. כנראה שהנערה תרצה לבחור שמלה בסגנון של אותן הכוכבות שהיא מעריצה, ועליכם כהורים מוטלת אחריות לשים את הגבול במידה וצריך – כי יכול מאוד להיות שהנערה תרצה לבחור שמלה שאינה מתאימה לגילה ולאופייה.

למרות זאת, תוכלו למצוא שמלה שתתאים לגילה וגם תהיה יפה בעיניה, ואף תבליט את הסגנון שלה בצורה מושלמת – התייעצו עם מעצבת שמלות לבת מצווה או עם המוכרות בחנויות השונות, הן ידעו לתת לכם את הטיפ הנכון.

טווח המחירים לשמלות בת מצווה הינו רחב מאוד. המחיר יושפע מאיכות הבד, סגנון השמלה וכן המקום בו תרכשו את השמלה. קרוב לוודאי שהשמלה תהיה יקרה יותר אם תבחרו לתפור אותה בהתאמה אישית.

ישנן מעצבות ומעצבי שמלות בת מצווה רבים, שימוש פשוט במילות המפתח "שמלה בעיצוב אישי לבת מצווה" יציג בפניכם מבחר רחב של מעצבים.

קיימות חנויות רבות אשר מתמחות בתפירה ועיצוב של בגדים ושמלות לאירועים. החנויות הללו יציעו לכם מגוון עצום של שמלות יפהפיות לבת מצווה ולרוב גם יציעו את האופציה לתפירת שמלה בהתאמה אישית – כמעט בכל עיר בארץ תוכלו למצוא חנות שכזו.

התשובה לכך כמובן תלויה בשמלה אותה תבחרו, אך המטרה היא כמובן שהשמלה כן תוכל לשמש את הנערה באירועים חגיגיים נוספים. אם הנערה תרגיש בה אכן בנוח ותהיה מרוצה, כנראה שתרצה ללבוש אותה בהזדמנויות רבות.