הפקת בת מצווה

כולנו לקחנו חלק באירוע בת מצווה בעבר כאורחים מוזמנים. אם ילדתכם האהובה מתקרבת לגיל המצוות, כעת עליכם לעסוק בהפקת אירוע בת המצווה, ולכן ישנם מספר דברים שעליכם לחשוב עליהם מראש. המאמר הבא יעשה לכם קצת סדר בנוגע לשאלה אילו דברים כדאי לשים עליהם דגש בהפקת האירוע.

כיום, תחום הפקות אירועי הבת מצווה הפך לתעשייה של ממש, הטומנת בחובה מושגים רבים שאינם מוכרים לנו. כהורים לכלת השמחה, ברצוננו להפיק את האירוע המיוחד והטוב ביותר שנוכל, על מנת שהאירוע יהיה באמת משמח ויוצא דופן עבור ילדתנו, וכמובן עבור האורחים.

כשאנו ניגשים להפיק אירוע שכזה, כדאי שנכיר מונחים ודגשים מסוימים שהינם הכרחיים לאירוע, וכן פעילויות שיהפכו את האירוע למיוחד יותר ויעניקו ערך מוסף.

 

האם ניתן להפיק אירוע בת מצווה בכוחות עצמנו?

התשובה לכך אינה חד משמעית. שכן הפקת אירוע גדול ומוצלח הינה משימה לא פשוטה בכלל הכוללת בתוכה מושגים שלאו דווקא כולם מכירים.

בנוסף, הפקת האירוע לוקחת זמן והשקעה מרובה, מכיוון שמדובר באירוע רב משתתפים – ישנם דברים רבים לדאוג להם על מנת שהאירוע יהיה אכן מוצלח, ולא לכולנו יש את הזמן הזה או את ההיכרות העמוקה עם התעשייה הגדולה של הפקת האירועים.

לכן, מומלץ להיעזר בחברת הפקות שמכירה את התחום – כזו שתדע כיצד לבחור את אנשי המקצוע הטובים ביותר, דבר הכרחי כשמדובר בקייטרינג או בתקליטן למשל. אם תרצו להפיק את האירוע בעצמכם, ישנם מספר דברים שכדאי מאוד לקחת בחשבון –  במיוחד כאשר אתם ניגשים לבחור את אנשי המקצוע הללו.

 

איך לבחור תקליטן לבת מצווה?

אחד הדברים החשובים ביותר בהפקת אירוע בת המצווה, הינה בחירת התקליטן לאירוע. המוזיקה הינה אולי הדבר החשוב ביותר בכל אירוע, שכן היא מלווה את האירוע מתחילתו ועד סופו – מובן שגם במהלך הריקודים ברחבה, אך גם ברגעים המרגשים בהם כלת השמחה תישא את נאומה, וכן כאשר בני המשפחה יעשו זאת.

חשוב מאוד שהתקליטן יהיה בעל רקע בתחום. לרוב, בעלי האולמות ימליצו לכם על התקליטן שלהם, אך שימו לב – תקליטן לחתונה או אירוע חברה לאו דווקא יתאים לאירוע בת המצווה. על התקליטן להנחות ולהפעיל את האירוע כולו, לכן חשוב מאוד לבדוק האם יש לתקליטן הלצות מלקוחות עבר שקיימו אירועים דומים ונעזרו בשירות שלו – ערכו סקר שוק קצר וחפשו המלצות שכאלה.

בנוסף, אחד המרכיבים החשובים ביותר היא מערכת התאורה וההגברה של התקליטן – יש לבדוק באיזה ציוד משתמש והאם הוא אכן איכותי, והם יש בידיו גיבוי לציוד למקרה שבו קורית תקלה שעלולה להרוס את האירוע כולו.

 

בחירת המקום לאירוע

בחירת המקום לבת המצווה הינו פקטור חשוב ביותר, שכן לא כל מועדון או אולם יתאים לאירוע. על מנת לבחור את המקום המוצלח ביותר כדאי שתיקחו בחשבון את השיקולים הבאים –

גודל המקום שיקול חשוב מאוד. אם המקום יהיה גדול מדי, התקליטן יתקשה לשלוט באירוע ולאחד את הילדים והאורחים מסביב לכלת השמחה – לכן חשוב שהמקום יהיה מרווח, אך לא גדול מדי. גם מקום קטן מדי אינו מתאים, שכן אם יהיה צפוף במקום זה יזרז את עזיבת האורחים טרם נגמר האירוע – מה שעלול לגרום מפח נפש לכלת בת המצווה.
קייטרינג רוב האולמות מציעים גם קייטרינג ששייך לאולם עצמו. הקפידו לערוך טעימות לקייטרינג ובדקו האם הוא באמת מוצלח. אם לא, בדקו האם תוכלו להזמין קייטרינג חיצוני.
סקר שוק בדקו האם קיימות המלצות אודות האולם שבו אתם מעוניינים לקיים את האירוע, בדקו זאת בקרב לקוחות שקיימו אירועי בת מצווה – שכן לקוחות שקיימו חתונה או אירוע חברה באולם לא יתנו לכם תשובה רלוונטית.

 

קייטרינג לבת מצווה

בחירת הקייטרינג היא חלק בלתי נפרד מהפקת אירוע בת המצווה. חשוב מאוד לא להתפשר בנושא הזה, שכן הוא מאפיין חשוב מאוד בכל אירוע והצלחתו הכרחית להנאת האורחים. כפי שציינו, רוב האולמות מציעים קייטרינג שקיים באולם, אך אם ברצונכם להזמין קייטרינג חיצוני, כדאי לערוך טעימות עבור המנות שתרצו להזמין מהן.

ישנן חברות קייטרינג רבות בשוק אשר מציעות קייטרינג איכותי ומושקע שיהפכו את אירוע בת המצווה שלכם למוצלח במיוחד.

 

סדנאות לבת מצווה

אם מדובר באירוע מצומצם יחסית, תוכלו לשלב סדנה מיוחדת כחלק מהאירוע. ישנן סדנאות רבות ממגוון תחומים בשוק, לכם רק נותר לבחור פעילות שכלת השמחה תתחבר אליה. ישנם מספר יתרונות בקיום סדנאות שכאלו.

 

אירוע יוצא דופן

לרוב מדובר בפעילות שהאורחים שלנו לאו דווקא נחשפו אליה בעבר, מה שיעניק להם התנסות חדשה ומיוחדת ויהפוך את האירוע ליוצא דופן בקרב שאר האירועים שהשתתפו בהם.

 

איחוד האורחים סביב פעילות משותפת

לרוב, האירוע יורכב מאורחים שלאו דווקא מכירים זה את זה. קיום סדנה שבה האורחים כולם משתתפים בה, יעניק להם הזדמנות להכיר אחד את השני ולהשתתף יחדיו בפעילות מיוחדת ומהנה.

 

מאחד את האורחים סביב כלת השמחה

הרי שכל כלת בת מצווה רוצה שהאירוע כולו יהיה סביבה, הסדנה יכולה להעניק לה את תשומת הלב שהיא מבקשת – שכן כל האורחים ישתתפו בפעילות שהיא אוהבת.

אם הגעתם להחלטה שתרצו להיעזר בחברת הפקות לבת מצווה, כדאי שתבחרו בחברת הפקות אשר מציעה את כל החבילה. כלומר, חברה שתדאג לכל ההיבטים בהפקה – מתקליטן מוצלח, קייטרינג מעולה, וכן מקום יפה לקיום האירוע.

ערכו סקר שוק קצר אודות חברות הפקה בתחום וחפשו אחר המלצות על חברת הפקה מוצלחת בתחום מסיבות בת מצווה.

המחיר משתנה בהתאם לאופי האירוע שתרצו להפיק. מובן שאירוע רב משתתפים יעלה לכם יותר – בנוסף, המחיר ישתנה בהתאם לביקוש של התקליטן שתרצו לבחור, רמת האוכל בקייטרינג שתבחרו ועוד.

כמו שאתם ניגשים להזמין כל שירות מכל סוג שהוא, גם כאן מומלץ ליצור קשר עם אנשים שקיימו את האירוע שלהם במקום ולשאול אותם האם הם ממליצים.

התשובה לכך תלויה בשאלה האם יש לכם את הזמן הדרוש להתעסקות בהפקה שכזו, שכן ההפקה דורשת זמן פנוי והיכרות בסיסית עם תחום ההפקות.