בגדים לבת מצווה

אירוע בת המצווה של בתכם עוד שנייה כבר כאן, ההתרגשות גדולה ואת הילדה שלכם רק דבר אחד מעסיק, מה היא תלבש לאירוע החשוב. מרבית בנות ה – 12 מפנטזות על הרגע הזה, שהן נכנסות לאולם וכולם מסתכלים עליהן ועל השמלה המדהימה שלבשו. רגע אחד קטן בו הן נראות ומרגישות כמו נסיכה מהאגדות.

אתם ההורים, מצד אחד תשמחו לספק לביתכם את הרגע לו היא כל כך מייחלת ומצד שני, אינכם רוצים לשלם כמו על שמלת כלה. אז מה עושים ? כיצד קונים את הבגד המושלם לבת המצווה מבלי להתרושש ? כל התשובות במאמר על בגדים לבת מצווה.

 

מרווח נשימה כלכלי

השאלה שמטרידה אתכם בוודאי יותר מכל היא – כמה יעלה תענוג הבגדים לבתכם עבור בת המצווה. כיצד תוכלו לשמור על איזון, בין הרצון שלכם להיענות לרצונותיה של ביתכם ולהגשים לה את חלומה לבין, הרצון שלכם להוציא על החלום של ביתכם סכום כסף סביר. אחרי הכל, יש אירוע מלא שצריך לשלם עליו.

אני מאמין שהייתם רוצים לגלות שניתן להגשים את חלומה של ביתכם גם במחיר שפוי שאינו מצריך לקיחת הלוואה. אז יש לי בהחלט חדשות טובות עבורכם, אפשר גם אפשר ויותר מכך, ישנן חנויות קונספט, שבמחיר סביר מאוד יהפכו את ביתכם לנסיכה שהיא רוצה להיות. לפיכך, תתרגלו – בגדים לבת מצווה זה לא בהכרח עומס כלכלי.

 

בגדים לבת מצווה – שתי אפשרויות מרכזיות

רשתות בגדים לבת מצווה

האופציה אולי הטובה ביותר הינה, קניה ברשת חנויות ייעודית של בגדים לבת מצווה. רשתות אלה מציעות לכם את כל האפשרויות המיוחדות ביותר להלבשת כלת השמחה, תוך שמירה על גמישות מחירים מעולה. תוכלו לרכוש שמלה איכותית שתענה על הציפיות של ביתכם, במחיר של 200 שקלים בלבד.

כמו כן, אם ברצונכם להתפרע מעט יותר ולזרום בגדול עם ביתכם, תוכלו לרכוש שמלה תחרה מהודרת במחיר גבוה יותר אך לא כפול. יתרון נוסף של רשתות אלה נמצא בעובדה, שבמתחם אחד תוכלו לרכוש גם את השמלה, גם נעליים לאירוע ומגוון רחב של אקססוריז, שהפכו מזמן לחלק בלתי נפרד מעניין הלבוש.

חשוב לציין, שבדרך כלל, חנויות אלה הן חנויות גדולות ומרווחות, שמציעות מגוון עצום של בגדים, נעליים ואקססוריז לבת המצווה. כך גם תוכלו ליהנות משקט יחסי בזמן המדידות בחנות, תרגישו שלבתכם יש מספיק פרטיות וזה בוודאי ירגיע בעיקר את האבות שבינכם, שרואים כיצד הנסיכה הקטנה שלהם הופכת לנערה.

 

סטודיו לבנות מצווה – האופציה היוקרתית והמפנקת

האופציה הבאה היא רק לאלה מכם שמוכנים ויכולים ללכת ממש עד הסוף, ולתת לכלת בת המצווה, יום מרגש שמתחיל בבוקר, בסטודיו לבנות מצווה. ניתן לומר שמדובר באידיאולוגיה שמתייחסת לכלת בת המצווה כמו אל כלה ביום חתונתה. העסק עובד כך, ביתכם תגיע ליום כיף בסטודיו, היא תתחיל במפגש עם הסטייליסטית של המקום, שתסייע לה להבין איזו שמלה היא רוצה ויתרה מכך, איזו שמלה תהיה זו שתתאים לה יותר מהאחרות.

לאחר שיבחרו יחד את השמלה, דבר שייקח זמן מן הסתם, הסטייליסטית תיקח את ביתכם לחפש נעליים מתאימות לשמלה, גם את זה הן עושות בסטודיו. משם הן תמשכנה לאזור האקססוריז והן יתאימו בקפידה שרשרת, עגילים, צמידים וטבעות. הכל בשביל שביתכם תראה בסוף התהליך כמו נסיכה. לאחר שבחרו את הבגדים וכל מה שנלווה אליהם, אתם תשבו במשרדי הסטודיו כדי לתאם את יום האירוע עצמו ומה שיקרה בו.

להלן לוח הזמנים ביום האירוע – הגעה לסטודיו בשעות הבוקר, המאפשרת של הסטודיו תאפר את ביתכם באיפור ערב יוקרתי. לאחר מכן, תעבור ביתכם אל מעצב השיער לגיבוש תסרוקת מיוחדת, פן וכל מה שכרוך בכך. בהמשך, תלביש אותה הסטייליסטית בבגד הנבחר, תנעל לה את הנעלים ותעצב לה את התכשיטים שנבחרו בפעם הקודמת על גופה.

 

חושבים שסיימתם ? אז ממש לא סיימתם. עכשיו תלך בתכם לצלם הסטילס של הסטודיו כדי להנציח את הנסיכה לדורי דורות. בוק מלא של הנסיכה יצולם במשך שעה עד שעתיים ולפני שתצא מהסטודיו לאירוע, היא תקבל אלבום דיגיטלי מכובד.

 

הרכבה עצמית

אחרי שהבנו את שתי האופציות המרכזיות העומדות בפניכם ההורים, נציין אחת נוספת אבל, אומר בכנות, אין לה שום יתרון, לא מקצועי ובדרך כלל גם לא כלכלי. אתם יכולים לצאת עם ביתכם ליום שופינג בחנויות מן המניין ולהרכיב יחד את חבילת הביגוד לאירוע.

אני באופן אישי חושב שמלבד העובדה שתעשו יום כיף עם ביתכם, ואינני מזלזל בכך כלל, בגדים לבת מצווה עדיף לקנות במקומות שמתמחים בכך. על פי רוב המגוון שלהם יהיה גדול יותר והמחיר, למעט אופציית הסטודיו, קטן יותר.

 

בת מצווה  – אירוע עמוק ולא ראוותני

השורות הבאות אולי לא תהיינה פופולריות בקרב חלקכם אבל, חשוב לי להביא בפניכם את ההיבט החינוכי של אירוע בת המצווה, כחלק מתהליך קבלת ההחלטות של איך ומה לעשות לכבוד האירוע. אנו כנראה נוטים לשכוח שאחרי הכל מדובר באירוע שמציין את המעבר של ביתכם מילדות לבגרות.

גיל 12 הוא מעבר פיזי ולעיתים גם נפשי שדורש מביתכם להתמודד עם דברים חדשים ולהבין אותם. אם כך, מה מטרת האירוע ואיך זה מתקשר לבחירת הבגדים?

  • אירוע המציין את המעבר מילדות לבגרות.
  • חגיגה משפחתית של מעבר זה.
  • העברת המסר לביתכם שהיא הופכת אט אט לאשה.

 

ואיך זה קשור לבגדים אתם שואלים ? הורים רבים נופלים למלכודת ומתכננים אירוע מנקר עיניים וכל מה שחשוב להם הוא, שיהיה הכי גדול, מפואר, יפה ומענג. אני אומר, עצרו רגע וחשבו, בשביל מה כל זה, לא עדיף לקיים אירוע פחות ראוותני ויותר משפחתי ועמוק, ואם אכן כך, אז אולי אפשר לוותר על הסטודיו ולקנות בגדים לאירוע ברשת חנויות ייעודית לבנות מצווה. חשבו על כך.

 

בגדים לבת מצווה – השכרה

תמיד אפשר למצוא מקום שבמחיר השכרה סביר ייתן לביתכם את הטוב ביותר. אם מדובר בשמלת נסיכה, אולי זו אופציה טובה, אחרי הכל, מתי היא תלבש אותה שוב. אין הרבה מקומות שבהם תוכלו לשכור בגדים לבת מצווה אולם, ניתן למצוא מקומות כאלה.

 

סוף דבר

תיהנו, תיהנו, תיהנו. זה המסר שלי לפני הכל. תיהנו מהתהליך על הפקת האירוע, תיהנו מרכישת בגדים לבת מצווה ותעשו מה שליבכם אומר לכם שנכון. אני רק ניסיתי לייעץ.

חשוב לוודא שהמתחם כולל את כל מה שנדרש לרבות נעליים ואקססוריז. אולי כדאי להיכנס לאתר החנות לפני ולבדוק את טווח המחירים.

קשה מאוד לענות על השאלה הזאת, כנראה שיותר קל לקנות מבחינת היצע החנויות. ויש גם האלמנט של המזכרת שתישאר בארון במידה וקונים.

מרביתם של המקומות האלה מוכר חבילות. החבילות שונות אחת מהשנייה ולכן גם המחירים. לפיכך, אני מעדיף רק לציין שהפינוק יתחיל ממחיר של 500 שקלים לחבילה מאוד בסיסית. בדקו היטב מה כוללת החבילה.

אני לחלוטין לא נגד סטודיו לבנות מצווה, יש לו יתרונות. חשוב להבין, שהמחיר של חבילה מלאה, שכוללת שמלה יוקרתית, נעליים, אקססוריז, איפור ביום האירוע, עיצוב שיער ביום האירוע, צילומים ואלבום, הוא גבוה מאוד ועשוי לייצר עומס כלכלי עליכם. רק אתם יודעים את התשובה.