סדנאות אופנה לבת מצווה

הבת שלכם חוגגת בקרוב בת מצווה? מזל טוב, איך זה הגיע כל כך מהר, אה? אנחנו מניחים שאתם בוודאי חושבים שוב ושוב באיזו אטרקציה לבחור על מנת לערוך לביתכם הקטנה את האירוע בצורה הטובה ביותר, וגם באופן שיגרום לה להנאה ושישקף את האופי הייחודי שלה, אז יש לנו רעיון.

סדנת אופנה תוכל לגרום לכל אורחי מסיבת בת המצווה, ובמיוחד לכלת השמחה, ללמוד על סוגי הסטייל השונים, להתנסות בסגנונות אופנה מגוונים וגם ליהנות במיוחד. גם כאן, ישנן אפשריות רבות שעל פיהן תוכלו לערוך את סדנת האופנה, כך שתוכלו לבחור את זו שתתאימם לכם ולילדתכם בצורה הטובה ביותר, וגם לתקציב שאותו תוכלו להרשות לעצמכם כמובן. אז הנה מספר רעיונות לסדנת אופנה שתעיף לכם וכל החוגגות את הפוני, בהצלחה!

 

סדנת ציור אופנה

כיום מגוון בנות חולמות להפוך למעצבות אופנה בעתיד, ולוקחות השראה מהאימהות שלהן, מנשים מפורסמות שונות או מסרטונים וגם מתמונות שהן נחשפות אליהן ברשתות החברתיות השונות.

תוכלו לעזור להן להגשים את החלום על ידי סדנא שבה המפעיל או המפעילה ילמדו את הבנות איך מציירים נכון בגד, כיצד יש להתאים את הציור למבני הגוף השונים, וגם – איך כל אלו הופכים בסופו של דבר למוצר מוגמר? הבנות יוכלו להתנסות בעצמן בציורי האופנה השונים, וגם לקחת השראה אחת מהשנייה כמובן.

את כל אלו המפעיל או המפעילה יסבירו לבנות בעזרת הדגמת סוגי בד שונים ובגדים מגוונים שאותן כלת בת המצווה תוכל ללבוש כך שכולן יזכרו כמובן שהיא מרכז החגיגה.

 

סדנת תפירה לבת המצווה

אם תרצו להעניק לחוגגות האירוע מתנה אישית שיוכלו לקחת איתן הביתה בתום מסיבת בת המצווה, תוכלו להביא לחגיגה סדנת תפירה בה כל אחת תוכל ממש לצאת עם בגד כלשהו שאותו היא תבחר להכין – חולצה, מכנס או שמלה.

המפעיל או המפעילה יסביר איך מעצבים גזרה לבגד, כיצד יש להתאים אותו למידות המדויקות שלנו, ואיך מהבד שמגולגל כעת בפינת השולחן אפשר לייצר תוך שעה שמלה אופנתית כל אחת תעצב לעצמה בגד ייחודי עם בד שאותו היא אוהבת, ותתפור אותו לעצמה בעזרת הדרכתו של המפעיל שיעיר ויתקן במידה הצורך.

כשהבגדים יהיו מוכנים, הבנות יוכלו ללבוש אותם כמובן ולהציג אותם לכלל החברות, וגם לצאת הביתה שמחות ומרוצות עם מזכרת מיוחדת ושימושית מהאירוע.

 

סדנת "עשי זאת בעצמך"

יכול להיות שכלת בת המצווה וגם חברותיה יעדיפו לעצב חולצה מוכנה, ולהוסיף לה קישוטים, הדפסים ושדרוגים מגניבים נוספים. תוכלו להביא לאירוע סדנת טאי דאי, בה הבנות ילמדו מהמפעיל איך להכין את העיצוב המיוחד הזה על החולצה שיקבלו. ניתן להכין עם הבנות בסדנא עיטורים נוספים כמו כיס ג'ינס מגניב, קישוטי פייטים או הדפס באיור מסוים.

כל אחת תבחר את הקישוט שמוצא חן בעיניה ותיצור אותו לפי הוראות מפעיל הסדנא שיסביר להן צעד אחר צעד איך עושים את זה נכון.

 

אופנה זה בפרטים הקטנים

כולנו יודעים שתחום האופנה מתעסק בעיקר בבגדים, אך לא רק. תעשיית האופנה כבר מזמן כוללת בתוכה דגש על אביזרים כמו כובעים, תיקים, צעיפים, אביזרים לשיער, נעליים, גרביים ותכשיטים שונים. בסדנה הזו אמנם כל אחת תישאר עם הבגדים שלבשה בבית לפני מסיבת בת המצווה, אבל תצא עם אקססוריז שהכינה לגמרי בעצמה, בעזרת הדרכת המפעיל בסדנה.

כל אחת תבחר פריט אחד או שניים, ותכין אותם שלב אחר שלב כאשר בסוף האירוע החדר יהיה מלא באביזרים אופנתיים מעשה ידיהן של חוגגות המסיבה.

 

סדנת סטיילינג

כמעט כל בת היום מתעניינת באופנה, עוקבת אחר עמודים של סטיילינג באינסטגרם או צופה בסרטונים בטיק טוק של אושיות אופנה. תוכלו להביא לבת המצווה של ביתכם סדנה בה הבנות ילמדו מהמפעיל על טכניקות הסטיילינג השונים, את שילובי הצבעים השונים, ואיזה בגד מחמיא לאיזה מבנה גוף.

הבנות יוכלו לבחור מתוך מגוון הבגדים ופריטי האופנה השונים שיהיו מוצגים בחלל החדר, במגוון רחב של מידות וצבעים, את אלו האהובים עליהם ולהרכיב מהן מראה ייחודי. כמו כן, בסדנא הבנות יילמדו מה הוא "טרנד", איך מכתיבים אחד חדש ואפילו יוכלו להכתיב בעזרת ה"לוק" שהן ייצרו טרנד בעצמן. לאחר מכן כל אחת תלבש את המראה שהיא הרכיבה לעצמה ותציג ואותו לשאר חברותיה בזמן שהן מחמיאות לה על הלוק הייחודי.

 

סדנת צילומי אופנה

הבת שלכם תמיד חלמה להופיע במגזין אופנה? כעת תוכלו להפוך את החלום שלה למציאות. בסדנת צילום האופנה חברות כלת בת המצווה, וגם היא כמובן, יבחרו מתוך הבגדים השונים את אלו שמוצאים חן בעיניהן, כל אחת תוכל לבחור מראה ייחודי לבחירתה ואז לגשת לעמדת הצילום שתוכן מבעוד מועד ולעשות פוזות למצלמה. לאחר שכולן יצטלמו, כל אחת תקבל מגזין אופנה עם כל התמונות שלה, כך שהיא תהיה, לא פחות מכוכבת אופנה.

 

דוגמניות ליום אחד

בסדנת האופנה הזו, כל החוגגות, בדגש על כלת השמחה כמובן, יוכלו להפוך לדוגמניות ליום אחד. כל אחד תקבל טיפול יופי הכולל מסכת פנים, קרמים ובשמים שונים, תעבור איפור ושיער בעמדות השונות ותרכיב לעצמה מראה ייחודי. לאחר שכל הבנות יהיו מוכנות לצאת לדרך, מסלול תצוגת האופנה יוצג לפניהן וכל אחת תצעד עליו בתורה, כאשר היא מציגה לכל חברותיה את המראה שלה.

לשדרוג הסדנא אפשר להוסיף גם עמדת צילום בה כל אחת מצטלמת לבד או עם כלת בת המצווה, עם הבגדים הייחודיים שלה.

 

הרבה יותר מ"רק" סדנת אופנה

כאשר ילדות בנות 12 לוקחות חלק ומשתתפות בסדנאות אופנה שונות, הן מפתחות את היצירתיות ואת הדמיון שלהן, לומדות לעבוד בראש פתוח ועם גמישות, ומחזקות את הסבלנות שלהם, בכך שלעיתים ייקח מספר שעות טובות כדי להכין את המוצר המוגמר שהן ייצאו איתו מהמסיבה. כמו כן, תחושת הסיפוק שמגיעה עם יצירת יש מאין, מגבירה ומחזקת אצל הבנות את החשיבות בהשקעה ובעבודה קשה.

כשהבנות ירכיבו "לוקים" שונים או יצעדו על מסלול תצוגת האופנה, הן יעודדו את הביטחון העצמי שלהן, הן הפנימי והן החיצוני ודימוי  הגוף החיובי שלהן יגבר. כמו כן, יכולת העזרה והפרגון הדדי של הבנות תשתפר גם היא בזכות הסדנאות בהן הן יתבקשו לסייע זו לזו. כל זאת כמובן, בתנאי שתמצאו את המפעיל המתאים ביותר עבורכם לסדנת האופנה. שיהיה סבלני, ישמור על אווירה מכבדת ויתרום לגיבוש ולהנאה של כלל חברות הקבוצה.

סדנא כזו תחזק את הביטחון העצמי של המשתתפות ואת דימוי הגוף החיובי שלהן – דבר חשוב מאוד בגיל ההתגברות ובמיוחד בגיל 12. כמו כן, דרך הפעילות הבנות יפרגנו אחת לשנייה, יעזרו זו לזו וייהנו מהסדנא המשותפת.

אם המשתתפות אוהבות את ה"מאחורי הקלעים" של עולם האופנה, הן ישמחו לעבור סדנת ציור אופנה או תפירה. ילדות ששמות את הדגש על הפרטים הקטנים, יחבבו את סדנת "עשי זאת בעצמך" של אביזרי האופנה או של קישוט הבגדים השונים, ובנות שאוהבות להתמקד ב"תכלס", ייהנו מסדנאות של צילומי אופנה, של דוגמנות או של סטיילינג.

וודאי, הכל תלוי במשך הזמן של כל הסדנא והאם תרצו לשלם את העלות של הפעילות. סדנת ציור אופנה תשתלב נהדר עם פעילות תפירה, ופעילות סטיילינג תלך מעולה עם סדנת הדוגמנות.

קודם כל, בררו עם כלת השמחה איך היא תרצה לחגוג, ומבין כל הסדנאות האהובות עליה, בחרו בכזו שתתאים לתקציב שלכם ולאופי האירוע שהגדרתם לעצמכם.