כניסה לבת מצווה

מזל טוב! בתכם האהובה הגיעה לגיל המצוות. חלק בלתי נפרד מהחגיגה הוא האירוע הגדול שמסמל את המעבר בין שלב הילדות לבגרות. לאירוע המשמח יוזמנו כל בני המשפחה והחברים על מנת להתאחד בחגיגה משותפת ומרגשת. חלק בלתי נפרד מהאירוע היא כניסת כלת השמחה. איך עושים את זה? מה זה כניסה לבת מצווה? כל התשובות כאן.

גיל המצוות וחגיגתו הוא אירוע מרגש במיוחד עבור המשפחה כולה, וכמובן עבור הנערה. לרוב, האירוע יכלול את בני המשפחה והחברים הקרובים, כך שכולם יתאחדו סביב החגיגה ויעניקו לנערה את המסיבה שתמיד חלמה עליה. חלק בלתי נפרד מהאירוע, הוא רגע הכניסה של כלת השמחה. לרוב הכניסה תתקיים בתחילת האירוע – המטרה היא לחשוף את כלת השמחה לקהל האורחים ולמעשה להתחיל את הטקס והברכות של המשפחה.

במאמר הבא נסביר בדיוק כיצד עושים זאת, אילו אופציות וכניסות שונות ניתן להפיק ואיך עושים את זה נכון.

 

המעבר בין הילדות לבגרות

בעבר, חגיגת גיל המצוות הייתה מנת חלקם של הבנים בלבד, אך כיום גם נערות צעירות חוגגות את הגיל והמעבר המרגש בין הילדות לבגרות.

אמנם רוב הנערות לא עולות לתורה, אך החגיגה היא חלק בלתי נפרד מהסמליות של הגיל החשוב שאליהן הגיעו. לרוב, יוזמנו לאירוע בני המשפחה והחברים הקרובים של המשפחה לחגוג יחדיו, וישנן אופציות רבות בכל הקשור לאירוע ולאופיו – תוכלו לקיים אותו באיזו דרך שתבחרו.

ישנן משפחות אשר דווקא מעדיפות אירועים אינטימיים וקטנים יותר, אך לרוב הנערות יחפצו באירוע גדול, חגיגי ומרשים.

 

מה זה אומר כניסה לבת מצווה?

כניסת הנערה לאירוע בת המצווה שלה, הוא חלק חשוב ביותר באירוע החגיגי. למעשה, כניסת הנערה לאירוע מהווה כמעין טקס פותח לאירוע כולו, הכניסה שמה את הנערה במרכז תשומת הלב ומאלצת את קהל האורחים לעצור מפעולתם ולהריע לה.

תכנון אירוע בת המצווה נמשך חודשים ארוכים המלאי בריצות, הכנות, סידורים שונים ותכנונים מורכבים – או במילים אחרות, נעשתה עבודה קשה על מנת להרים את האירוע המיוחל. רגע כניסת הנערה לאירוע בת המצווה מהווה את יריית הפתיחה לאירוע כולו.

 

איך עושים את זה נכון?

כיום, קיימות אפשרויות רבו ומגוונות בכל הנוגה לכניסה לבת המצווה, לפני שאתם מחליטים על אופי הכניסה, מומלץ להתחשב באופי הנערה וברצון שלה, כך יהיה לכם קל יותר להבין איזה סגנון כניסה תרצו לבצע באירוע. זכרו, זו לא עוד יום הולדת רגילה, זוהי המסיבה שלה ועליה להרגיש ככוכבת האירוע כולו – כך שייזכר עבורה כאירוע מרגש ומשמח לעוד שנים רבות.

 

סוגי כניסות לבת מצווה

כפי שציינו, קיימות אפשרויות רבות בכל הנוגע לכניסה לבת מצווה. כעת עליכם להבין ולפענח איזו אפשרות מתאימה לכלת השמחה בצורה הטובה ביותר.

 

כניסה רגילה

ישנן נערות שדווקא מעדיפות כמה שיותר סולידיות, ולאו דווקא מרגישות בנוח עם המון תשומת לב. כניסה רגילה בה כלת השמחה נכנסת לאולם, והדי – ג'יי מכריז על כניסתה, יכולה להיות פתרון מצוין וסולידי עבורה. כך למעשה אתם עדיין נותנים סמליות מסוימת לרגע הכניסה שלה, אך עדיין לא הופכים את הכניסה לגרנדיוזית, כל אחת ומה שמתאים לה.

 

מופע ריקודים

לעומת זאת, ישנן נערות רבות בגיל המצוות אשר מרגישות בנוח על הבמה, אוהבות לרקוד ולהופיע – אירוע בת המצווה הוא בהחלט הזדמנות מעולה לאפשר לה להציג את הכישרון הטבוע בה מלידה. ניתן לקיים כניסה מלווה במופע ריקודים, ישנם ספקים אשר מציעים להקת רקדנים/ רקדניות שיכולות להעלות יחד עם כלת השמחה מופע חד פעמי ומרשים ביותר.

 

מצגת וידאו

אפשרות נוספת, היא לשלב ברגע הכניסה סרט או מצגת קצר שמציג תמונות וסרטונים קצרים מחייה של הנערה – מה שיהפוך את רגע הכניסה למרגש במיוחד. בנוסף, תוכלו לשלב מוזיקה ושירים אהובים במיוחד על כלת השמחה, כך שהכניסה תהיה אישית ומותאמת לאופייה אף יותר.

 

מופע שירה

אם כלת השמחה אוהבת לשיר, זו הזדמנות מעולה לתת לה להופיע ולהפגין את כשרונה בשירה. לדוגמא, תוכל הנערה לבחור שיר שאהוב עליה במיוחד ולשיר אותו ברגע הכניסה, זה יעניק לה את הרגע שעליה חלמה וירגש את קהל האורחים בצורה מושלמת.

 

כניסה בליווי נגנים

כיום רבים בוחרים באופציה הזו מכיוון שהיא בהחלט מיוחדת במינה. למעשה, תיכנס הנערה בליווי נגנים – מתופפים, חצוצרן, כל שתעלו על רוחכם, הנגינה תעלה את סף ההתרגשות באולם ותגרום לכולם לעצור מעיסוקיהם ולתת את כל תשומת הלב ברגע המיוחד.

 

כניסה לבת מצווה – למה זה חשוב?

ישנן מספר סיבות שבגינן חשוב לקיים את רגע הכניסה לבת המצווה.

תשומת הלב מופנית לכלת השמחה ולמעשה, זה מה שכל נערה רוצה. רגע הכניסה לבת המצווה הוא הרגע בו כל תשומת הלב מופנית לכלת השמחה, האורחים פוסקים מפעולתם ומוחאים לה כפיים, מכיוון שהאירוע הוא לכבודה, חשוב להעניק לה את הרגע הזה.
יריית הפתיחה לאירוע בכל אירוע, מומלץ לקיים טקס כלשהו שמסמל את הסיבה שכל האורחים התכנסו לחגוג. רגע הכניסה לאירוע מהווה את יריית הפתיחה לאירוע כולו ונותן את הסמליות המתבקשת.
ברכות מהמשפחה מכיוון שרגע הכניסה הוא סוג של מופע, מיד לאחר מכן תוכלו לשלב את הנאום של כלת השמחה, ולא פחות חשוב, את הברכות שכתבתם לה כמשפחה.

ישנן חברות הפקה שונות אשר מציעות את הפקת רגע הכניסה של כלת השמחה כחלק מהחבילה הכוללת. אם לא תיעזרו בחברת הפקה, תצטרכו להפיק את הכול בעצמכם, ולכן קשה לאמוד את המחיר.

לרוב אולמות האירועים מציעים הפקה כוללת של כל האירוע מא' ועד ת'. במידה ולא, חיפוש פשוט של מילות המפתח "חברת הפקה לבת מצווה" יביא אתכם אל מבוקשכם בקלות. ערכו סקר שוק קצר אודות החברות שאתם מוצאים וחפשו המלצות מלקוחות עבר.

ברוב האירועים רגע הכניסה מתקיים יחסית בתחילת האירוע, לאחר שרוב האורחים הגיעו והתמקמו – וכעת ניתן להציג את כלת השמחה.

בוודאי, קיימות אפשרויות כניסה רבות גם בחגיגות בר מצווה, מובן שאופי הכניסות יהיה שונה, אך גם כאן, התאימו את אופי הכניסה לאופיו של חתן השמחה.