ליווי בוק בת מצווה

כיום, נערות לא צריכות סיבה טובה במיוחד כדי לתעד את עצמן, בעידן הרשתות החברתיות כמעט ואין יום שבו הן לא מצלמות שלל תמונות. אולם, בת המצווה היא הזדמנות מדהימה לצילום בוק בת מצווה איכותי ומקצועי, שיעניק לה ולכם כמשפחה מזכרת  מאירוע המשמח. מה זה בוק בת מצווה? איך עושים את זה נכון? איך בוחרים את אנשי המקצוע הנכונים? כל התשובות כאן.

בוק בת המצווה יעניק לכם מזכרת נהדרת, שכן בת המצווה היא לא עוד יום הולדת, אלא מהווה את המעבר הסמלי והמרגש משלב הילדות לבגרות. בוק בת המצווה מנציח את הנערה ואת השלב המרגש בו היא נמצאת, יתרה מכך, ליווי וצילום הבוק לבת המצווה מעניק לנערה חוויה חד פעמית ומהנה במיוחד בה היא תרגיש כמו כוכבת ליום אחד.

ליווי לבוק בת הצווה כולל מספר דגשים חשובים, והם בהחלט הכרחיים במידה ותרצו שהבוק אכן יצא איכותי ומקצועי. במאמר הבא נסביר בדיוק כיצד עושים זאת נכון ואיך בנוסף בוחרים את אנשי המקצוע הנכונים והטובים ביותר – כך שהתוצאה באמת תצא הכי טובה שניתן.

 

מה זה ליווי בוק בת מצווה?

המילה "בוק" היא מילת סלנג מהשפה האנגלית, שפירושה בעברית הינה "ספר. עם השנים, המילה תפסה משמעות אחרת שמתקשרת לעולם הצילום ולעולם הדוגמנות – למעשה, הבוק מסמל את תדמית המצולם.

כלומר, הבוק נועד לתעד את אופייה וסגנונה של הנערה המצולמת, ולתת לה הזדמנות להפגין את יופייה הטבעי ולהשתנות בהתאם להוראותיו של הצלם או הבמאי, הבוק לא נועד כדי להבליט את המראה החיצוני אלא את התחושות שהיא מצליחה להעביר דרך משחק.

ליווי לבוק בת מצווה כולל למעשה כמה וכמה מאפיינים – סטיילינג ולבוש נכונים, איפור מקצועי, צלם טוב וכמובן, הסט הנכון.

 

כיצד מוצאים ליווי איכותי לבוק בת מצווה?

המפתח ביצירת הבוק המושלם, טמונה בבחירת אנשי המקצוע הנכונים שילוו אתכם. על מנת ליצור את הלוק הנכון שיתאים לאופייה וסגנונה של הנערה, עליכם להיעזר באנשי מקצוע בעלי ניסיון בתחום ועבודה עם נערות בגיל המצוות.

 

אז אילו אנשי מקצוע תצטרכו?

מעצב/ת שיער ומאפר/ת מקצועי/ת

גיל המצוות עלול להיות מעט מתעתע, מכיוון שמצד אחד הגיל מסמל את המעבר משלב הילדות לבגרות – אך מצד שני, עדיין מדובר בילדה, או נערה צעירה לכל היותר.

לכן, על המאפר/ת להיות מקצועי/ת ולדעת להעביר את שלב הביניים בו נמצאת הנערה, דרך האיפור. על האיפור לא להיות כבד מדי, אלא מחמיא וקליל, והדבר החשוב ביותר הוא שהנערה תרגיש בו בנוח. הדבר תקף גם בבחירת התסרוקת הנכונה, היא צריכה להתאים לתווי פניה של הנערה ולהחמיא לה, וכמובן לא לבגר אותה.

 

סטיילינג

חלק בלתי נפרד מליווי לבוק בת המצווה, הינו שלב הסטיילינג. על מנת שהבוק יצא באמת מוצלח, עליכם להיעזר בסטייליסט או סטייליסטית שיבחרו יחד עם הנערה את הלבוש המושלם לכבוד הבוק.

הדבר החשוב ביותר הוא שכלת השמחה תרגיש בנוח בזמן בחירת הבגדים, היא זו שצריכה לבחור מה תרצה ללבוש לבסוף, תוך ייעוץ והכוונה שתקבל מהסטייליסט או הסטייליסטית, שתפקידה להתאים את התלבושת לסגנון של הנערה ולהבליט את אופייה.

 

צלם/ צלמת מקצועי/ת

מובן שאי אפשר לעשות בוק בלי צלמ/ת מקצועי/ת, והם למעשה מהווים את השלב האחרון בליווי. מומלץ לשכור את שירותיו של צלם או צלמת עם ניסיון בתחום בוק בת המצווה ועבודה עם נערות, מכיוון שלא כולן מרגישות בנוח אל מול המצלמה, על הצלמ/ת לעזור להן להרגיש בנוח להצטלם ולדעת להכווין אותן בתוך החוויה.

צלמ/ת מקצועית באמת ידעו כיצד לצלם את הבוק המושלם, כזה שיישאר איתכם לעוד שנים רבות.

 

איך מוצאים צלמ/ת טוב/ה?

כיום השוק מלא בצלמים וצלמיות מקצועיים, אך איך נוכל למצוא את האחד?

ניסיון בעבודה עם כלות בת מצווה מכיוון שלא מדובר בנשים של ממש, אלא נערות צעירות מאוד, חשוב שיהיה לצלם או לצלמת ניסיון בעבודה עם נערות בגיל הזה – לא כל אחד יודע להשרות את הנוחות המתבקשת במעמד שכזה.
עיינו בתיק העבודות שלהם מומלץ להסתכל על עבודות קודמות שעשו בעבר, בוקים של בת מצווה בפרט, גם על מנת להבטיח שאכן יש את הניסיון הנדרש וגם על מנת להתרשם מעבודותיהם הקודמות.
המלצות מלקוחות קודמים נסו ליצור קשר עם לקוחות קודמים שהשתמשו בשירותיו של הצלם או הצלמת, בקשו לעיין בבוק, שאלו אותם האם הנערה אכן הרגישה בנוח בזמן הצילום ואיך היו מתארים את החוויה כולה.

 

בחירת הסט המושלם

בחירת הסט הנכון הוא בהחלט חלק מהותי והכרחי על מנת שהבוק אכן יצא מוצלח. ברחבי הארץ יש סטודיואים רבים אשר מציעים לקיים את הבוק במגוון חדרים בנושאים שונים – חדר פרחים, חדר כרכרה, חדר נדנדה ועוד. הרעיון למעשה לצלם מספר תמונות בכל חדר כך שהבוק יהיה מגוון.

לרוב הסטודיו מציע חבילה הכוללת את כל אנשי המקצוע שאתם צריכים בליווי הבוק – מאפר/ת מקצועי/ת, שירותי סטיילינג וצלמ/ת. אופציה נוספת הינה לצלם את הבוק בטבע, מה שיהפוך את הבוק שלכם למאוד מיוחד. תוכלו לצלם את הבוק ביער, במדבר, בחוף הים – כל שיעלה על רוחכם.

חיפוש פשוט של מילות המפתח (המקצוע והשירות שאתם מחפשים) באינטרנט יציג בפניכם מגוון רחב של אנשי מקצוע המתעסקים בתחום. כפי שציינו קודם, מומלץ לחפש המלצות אודות אנשי המקצוע שאתם יוצרים עמם קשר, בנוסף בקשו מהם לעיין בעבודות קודמות שלהם.

המחיר ישתנה בהתאם לאנשי המקצוע שתבחרו – ככל שיהיה יותר ביקוש לאנשי המקצוע, כך כנראה ששירותיהם יהיו יקרים יותר. בנוסף, בחירת מיקום הסט גם עלולה להשפיע על המחיר, עדיף ליצור קשר עם אנשי המקצוע ולקבל הצעת מחיר מסודרת.

אפשר, אך לא בטוח שהוא יצא מוצלח במיוחד, שכן על מנת להפיק תמונות מוצלחות באמת נדרש ידע מקצועי. אם תרצו, תוכלו לבחור את התלבושת לבד ולאפר את הנערה בקלילות בעצמכם, אך תצטרכו בנוסף להצטייד במצלמה טובה.

בהחלט. יש אנשי מקצוע רבים אשר מחזיקים בניסיון בתחום גם בקרב נערים בגיל המצוות.