משחקי חברה ליום הולדת בבענה

יום הולדת הוא יום מרגש במיוחד, ועל כן נהוג לחגוג אותו במסיבה עם החברים הקרובים ובני המשפחה. כהורים, עלינו לארגן לילדינו את מסיבת יום ההולדת, אליה נזמין את חבריהם – ולמצוא פתרונות יצירתיים על מנת להעסיק ולבדר אותם במהלך המסיבה, וזוהי משימה די מורכבת. במאמר הבא, ריכזנו עבורכם מספר רעיונות למשחקי חברה ליום הולדת בבענה, שתוכלו לשלב במסיבת יום ההולדת – ונסביר מדוע זה הרבה יותר כדאי לבדר אותם בדרך הזו.

 

ההורים אחראים

ביום ההולדת של ילדינו, אחריות ארגון מסיבת היום הולדת נמצאת על כתפינו. האוכל, המיקום, השתייה, המוזמנים, הבידור וההפעלות – לכל אנו צריכים לדאוג, וניתן לומר שהמשימה די מורכבת ואינה פשוטה כלל וכלל. על כן, מומלץ למצוא פתרונות יצירתיים עבור מסיבת יום הולדת לילדים, כאלו שיעזרו לנו לשמור אותם עסוקים, תוך הענקת תוכן מבדר איכותי שיוכלו ליהנות ממנו ולהשתתף באופן פעיל.

שילוב משחקי חברה ביום הולדת בבענה, יעזרו לכם לרכז את הילדים סביב חוויה ומשחק משותף, שהוא למעשה בעל ערך רב הרבה יותר משחשבתם, במאמר הבא ניתן מספר טיפים לארגון ימי הולדת ככלל ושילוב משחקי חברה ליום הולדת בבענה בפרט.

 

ארגון יום הולדת

כפי שציינו קודם, ארגון יום ההולדת אינה משימה פשוטה, במיוחד כשמדובר ביום הולדת לילדים ומסיבה שמונה עשרות ילדים, לכן ריכזנו עבורכם מספר דברים שעליכם לקחת בחשבון במהלך הארגון, על מנת להפוך את המשימה לקצת יותר קלה.

 

את מי נזמין?

ראשית, השאלה הראשונה שעלינו לשאול בארגון יום הולדת היא מי נזמין אליה? מכיוון שקיימות מספר אופציות מבחינה זו – האם אנו רוצים להזמין את המשפחה המורחבת או שמא נרצה להזמין רק את חברי הכיתה? או שנרצה להזמין רק את מעגל החברים הקרוב של הילד/ה?

לאחר שנבין מי הם המוזמנים שלנו, נוכל להבין יותר מה אופי המסיבה שאנו מארגנים.

 

איפה המסיבה תהיה?

גם כאן צריכה להיות מושקעת מחשבה, שכן מיקום המסיבה ישפיע על אופי המסיבה כולו. נוכל לבחור לערוך את מסיבת יום ההולדת בביתנו, במידה ויש ברשותנו חצר גדולה או גינה זה בהחלט יכול להיות אידיאלי, מכיוון שזה יחסוך מאיתנו ארגון מורכב יותר.

אך כמובן שנוכל גם לערוך את המסיבה בחוץ, בפארק גדול ואפילו בחיק הטבע – ביער, שדה רחב ידיים ואפילו בחוף הים.

משחקי חברה ליום הולדת בבענה

משחקי חברה ליום הולדת בבענה הם דרך נהדרת לשדרג את המסיבה ולהגביר את השמחה כולה, ולייצר קרבה בין החוגגים. ריכזנו עבורכם מספר הצעות למשחקי חברה ביום הולדת בבענה, למעשה מדובר במשחקי חברה שיעסיקו את הילדים ואף את המבוגרים שהגיעו למסיבה, חלקם מתאימים לילדים בלבד ובחלקם גם המבוגרים יוכלו להשתתף.

משחקי חברה ליום הולדת בבענה יכולים ליצור חוויה חברתית מגבשת ומהנה במיוחד, מעין בונוס אולטימטיבי למסיבה המשמחת גם כך, הכוללת בלונים, מוזיקה עוגה ומתנות.

 

משחק העיוורים

במשחק העיוורים יש לחלק את הנוכחים לזוגות, בכל זוג הצעיר מבין השניים יצטרך לעטות על עיניו כיסוי שימנע ממנו לראות. לאחר מכן, כלת / חתן השמחה או מנחה המסיבה יחביא פרס כלשהו במיקום מסוים בחדר.

המטרה היא למצוא את הפרס, באמצעות הנחיה שתינתן על ידי בן הזוג שאינו עוטה כיסוי על עיניו. חל איסור להושיט עזרה באמצעות מגע, אלא רק על ידי הנחיה מילולית. מדובר במשחק מהנה ומבדר במיוחד ודי פשוט לביצוע – כל שעליכם לדאוג זה לארגן כיסויי עיניים קודם לכן.

 

שקר או אמת?

מדובר במשחק די מוכר, שניתן לשחק ולשתף גם את המבוגרים שבמסיבה. במשחק כל אחד מן המשתתפים אומר משפט אחד שאינו נכון לגבי עצמו, ומשפט אחד נכון, כלומר משפט אחד שהוא שקר ומשפט אחד שהוא אמת. על המשתתפים לגלות איזה אחד מן המשפטים הוא אמת ואיזה אחד מן המשפטים הוא שקר והמשתתף שינחש נכון הכי הרבה במשחק יהיה המנצח.

 

משחק האסוציאציות

גם כאן מדובר במשחק די מוכר בקרב משחקי חברה ליום הולדת בבענה.

כך משחקים את המשחק – המשתתף הראשון יהיה חתן / כלת השמחה, שיאמר מילה כלשהי, וזה שישב על ידו יצטרך לומר מילה נוספת מיד אחר כך שקשורה למילה שנאמרה קודם, לאחר מכן האדם השלישי יחזור על שתי המילים הראשונות שנאמרו ויאמר מילה גם כן וכך הלאה. המפסידים יהיו אלה שלא יזכרו את כל המילים שנאמרו.

 

חבילה עוברת

חבילה עוברת היא משחק החברה המוכר ביותר, כיוון שהוא בהחלט משחק מוצלח שמספק את הסחורה – הוא משעשע, מבדר, מהנה ומוכר לכולם. כל שעלינו לעשות יהיה להכין את החבילה, הבנויה מדפי עיתונים – בין כל שכבת עיתון נניח פתק שעליו תהיה רשומה משימה כלשהי.

במסיבת יום הולדת נוכל לרשום משימות הקשורות בחתן / כלת השמחה החוגגים, לדוגמא – "ספר/י לנו על התכונה שאת/ה הכי אוהב/ת ב – X" או – "ספר/י לנו איך את ו – X נהייתם חברים".

לאון שניידרובסקי מדגמן בכובע שחור

משחקי חברה ליום הולדת בבענה – למה בעצם?

ראשית, בימינו הילדים עסוקים לרוב במכשירי הטלפון, אינטראקציה חברתית כבר אינה מה שהייתה פעם, כשאנחנו היינו ילדים. אם נשלב משחקי חברה בצורה נכונה, נוכל לתת לילדים הזדמנות לשחק בצורה אינטראקטיבית הרבה יותר מועילה, להם – ולנו כהורים.

משחקי החברה מלמדים אותנו רבות, הם מלמדים אותנו להפסיד, הם מלמדים אותנו לנצח בכבוד, לשתף פעולה, לחשוב מבחינה טקטית ועוד. בנוסף, משחקי חברה מעניקים לנו הזדמנות לייצר תחושת גיבוש ושמחה בצורה הטהורה ביותר, שכן הילדים שמשחקים יחדיו למעשה מתקרבים קצת יותר לאחר שיתוף פעולה במהלך המשחק.