סדנאות ליום הולדת 7

יום הולדת הוא היום הכי מרגש בשנה, זה הזמן להראות לילד שלכם כמה אתם אוהבים אותו ומוכנים להשקיע בו. הדרכים לחגוג את היום הזה רבות ומגוונות, אך אם אתם מחפשים דרך לגוון את ימי ההולדת של הילדים שלכם – הזמינו סדנאות לימי הולדת, מבטיחים לכם שתיהנו. יש סדנאות בכל תחום וכל אחד יכול למצוא את הסדנה המתאימה לו. הפכו את יום ההולדת של הילדה או הילד שלכם לבלתי נשכח עם סדנאות ליום הולדת 7!

 

למה לשלב סדנאות ביום ההולדת?

אז יש כמה סיבות –

  1. ילדים נהנים מהתחושה שהם קיבלו משהו מהאירוע ולא רק נתנו.
  2. המוצר אותו הילדים הכינו בסדנה ילך איתם הלאה ויהווה מזכרת ליום ההולדת.
  3. ילדים אוהבים להיות פעילים, הם לא נהנים מפעילויות פסיביות כמו מבוגרים, לכן סדנה יכולה להתאים להם מאוד.
  4. סדנה היא הזדמנות להכין דברים בעצמיכם. בשגרה המודרנית רובינו רחוקים ממלאכת כפיים, הסנדה יכולה להיות הזדמנות חד פעמית להתנסות בכך.

 

סדנאות בישול

סדנת שוקולד

שוקולד הוא המאכל האהוב ביותר בקרב כל הגילאים. קשה לפגוש בן אדם שלא אוהב שוקולד, וגם אם יש כזה, הוא בדרך כלל יאהב לפחות סוג אחד של שוקולד. סדנת שוקולד היא הפעלה קסומה ומהנה – המנחה מסביר אילו שוקולדים אפשר להכין בסדנה – איזה טעמים, צורות, ציורים וכדומה.

לאחר מכן כל ילד בוחר דגם משלו ומכין אותו. בסוף יום ההולדת הילדים לוקחים איתם את השוקולד שלהם ונהנים ממתנה קטנה למזכרת. הסדנה מתאימה מאוד לגילאי 4 – 16, גם נערים ונערות יכולים ליהנות ממנה.

 

סדנת בישול לפי מדינה

לילדים יש סקרנות ועיניים פקוחות לעולם, הם יהינו מכל סדנה שתארגנו, גם הפשוטה ביותר. תוכלו להכין בעצמיכם ערב בישול לפי מדינות ולתת לילדים לקחת חלק בבישול – פיצה לאיטליה, שוקולד לבלגיה, פלאפל לישראל, קרואסון לצרפת ועוד. תוכלו לשלב תלבושות מתאימות לכל מדינה, מוסיקה וכל העולה בראשכם.

 

יצירה – סדנאות ליום הולדת 7

יתרונות של סדנאות יצירה

  1. יצירה היא פעולה מגבשת מאוד, היא מלמדת את הילדים לעזור אחד לשני ולעבוד יחד.
  2. יצירה היא פעולה שמפתחת את המוח ומעניקה כלים לחיים.
  3. יצירה נותנת מקום לביטוי אישי של כל ילד. בבית הספר הילדים לא זוכים ליצור באופן קבוע וזה חסר להם, יום הולדת 7 יכול להיות הזדמנות נהדרת לחזור ליצור.

 

סדנת תכשיטים

כל אישה, ילדה ואפילו תינוקת אוהבת תכשיטים. המהות הנשית קשורה ברצון להתקשט ולהתייפות, ותכשיטים הם שיא ההנאה של טיפוח עצמי. ישנן כמה סוגים של סדנאות תכשיטים – מזהב, מחרוזים, מחוטים וכמעט מכל חומר ממנו עושים תכשיטים.

ניתן להזמין מנחה שתסביר איך מכינים ושתעזור לילדות בסדנה או לעשות זאת בעצמיכם – לקנות חומרים ולהכין דוגמה פשוטה לפיה האורחות יוכלו להכין תכשיט לעצמם. גם בסדנה הזו האורחות יצאו עם מזכרת כיפית שתלווה אותם לעוד הרבה זמן. אם הילדה שלכם אוהבת תכשיטים, הסדנה תהפוך את יום ההולדת שלה למשמחת ומתאימה לאופייה.

 

סדנת תפירה

חושבים שתפירה זה מסובך מדי לילדים? אז זהו שלא. ילדים מסוגלים להרבה יותר ממה שאנחנו מאמינים, יש להם יכולות שכליות מדהימות והבנה מאוד עמוקה. סדנת תפירה היא מומלצת מאוד מקרב הסדנאות ליום הולדת 7. במהלך הסדנה הילדים יכולים לבחור מה לתפור, כמו בן שמדובר בפריטים פשוטים כמו – כרית, בובה, סינר ועוד.

אם תפירה זה לא התחום שלכם, כדאי שתזמינו משהו חיצוני שינחה את הילדים. לעיתים עדיף לקנות את הבדים בעצמכם כי זה חוסך עלויות. לעומת זאת, את המכשירים הקטנים עדיף לבקש מהמנחה להביא כי הוא לא ידרוש על כך כסף רב בדרך כלל.  סדנת תפירה היא הזדמנות חד פעמית עבור הילדים, כיוון שזו מלאכה שהולכת ונעלמת. בנוסף הם יזכו לפתח את המוטוריקה העדינה, לבטא את עצמם ולקבל כלי לחיים.

 

סדנת אוריגמי

אתם שואלים מה זה אוריגמי? קיפולי נייר. סדנת אוריגמי מתאימה מאוד ליום הולדת 7. במהלך הסדנה המנחה מראה כל מיני דמויות שהוא מכין מקיפולי נייר – חיות, אנשים, פרחים ועוד. לאחר שכל הילדים מתלהבים ורוצים להכין בעצמם קיפול נייר, הוא מחלק את החומרים הנדרשים והם מתחילים ליצור.

הסדנה היא קלילה ותואמת לכל ילד כי הכנת האוריגמי לא דורשת כשרון רב. סדנאות אחרות, כגון ציור, עלולות ליצור תסכול בקרב ילדים מסוימים שלא ניחנו בכישרון הנצרך לסדנה. סדנת אוריגמי היא כיפית, קלה ונותנת מקום לדמיון של כל ילד. חשוב לציין שהסדנה לא נמשכת זמן רב, לכן כדאי לחשוב על פעילות נוספת ליום הולדת.

 

מתופפים – סדנאות ליום הולדת 7

סדנת מתופפים מתאימה לילדים שיש להם אש בעיניים ומלא קצב בנשמה. הסדנה תתמקד בהנחיות של המנחה – הוא ילמד מקצבים פשוטים וינגן יחד עם הילדים. האורחים יהינו מאווירה מרוממת, קצת ריקודים ובעיקר מהתנסות בתיפוף. כשמתופף מקצועי מנגן זה נראה קל, אך כשמנסים מגלים שזה לא כל כך פשוט.

הסדנה נותנת טעימה והצצה לעולם התיפוף, אך היא לא תהפוך את הילדים למקצוענים. אם אתם רוצים שיום ההולדת שלכם יהיה עם אנרגיה, שמחה וריקודים – כדאי לשלב סדנת מתופפים ליום הולדת 7. בנוסף, סדנה זו מומלצת במיוחד ליום הולדת של ילדים עם כשרון מוסיקלי. טיפ אחרון – כדאי שתחשבו אם היא מתאימה למשתתפים שלכם, אם הם רגועים יחסית אולי הם יעדיפו סדנאות יצירה.

לילדים יש פחות התניות במוח. אתם תופתעו לגלות שגם בנים וגם בנות נהנים מסדנאות יצירה, הם אינם עושים את ההפרדה המגדרית שנאו עושים. יש ילדים מאוד מוכשרים בציור, פיסול וכדומה – חבל לוותר על סדנת יצירה בגלל המחשבה שהיא לא מתאימה ליום הולדת של בנים. הכי חשוב שתשאלו את הילד שלכם מה הוא רוצה, אל תבחרו בשבילו.

יש מגוון סדנאות המוצעות בקונספט של אימא ובת – אפייה, תכשיטנות ועוד. סדנאות אלה מאפשרות לחגוג את יום ההולדת בצורה אינטימית וצנועה. בסדנאות ליום הולדת 7 בדרך כלל יש התאמה לגיל של האורחים, לכן עדיף להימנע מלערבב גילאים.

זה תלוי בהרבה משתנים – בסוג הסדנה, בכמות המשתתפים, ברצון שלכם ועוד. חשוב להדגיש שסדנה ארוכה מדי יכולה להפוך למשעממת והילדים עשויים לאבד עניין. הזמן המומלץ לסדנה הוא בין חצי שעה לשעה וחצי כשמדובר בילדים.

יש פעמים שכדאי לשלב עוד פעילות, בעיקר ביום הולדת של ילדים בה הסדנה לא ארוכה מאוד. אפשר לשלב ארוחה, סרט, משחקים, סבב ברכות לילד יום ההולדת וכן הלאה. לעומת זאת, אם הסדנה ארוכה וכוללת אוכל היא בהחלט יכולה להוות מסיבה בפני עצמה ואתם יכולים לוותר על חלק נוסף. חשוב לדעת שבאופן כללי, מומלץ לשלב ארוחה או כיבוד אם הסדנה לא כוללת אוכל.