רעיונות ליום הולדת 14

יום הולדת הוא היום שבו הגענו לעולם ובכל מדינה ותרבות נוהגים לחגוג אותו ולהפוך אותו ליום משמעותי. בישראל לקחו את זה צעד אחד קדימה, החגיגות הן גרנדיוזיות וכל אחד מנסה להתחרות בשני על תואר מסיבת היום הולדת המושקעת ביותר. בכתבה הבאה ננסה לתת לכם רעיונות ליום הולדת 14, אך גם נקודות מבט על יום הולדת שיסייעו לכם לארגן את היום הזה באופן נכון ולצקת לו משמעות.

 

מה המשמעות של יום הולדת?

ראשית כל, יום הולדת הוא הזמן בו הגחנו לאוויר העולם, בשל כך הוא נקודה בזמן בה אפשר להודות על היותנו. המשמעות הראשונה של יום הולדת היא הודיה על שהגענו לכאן, על כל הטוב שיש לנו ועל מי שאנחנו. שנית, יום ההולדת הוא זמן לתת אהבה ולקבל אהבה. יש מנהג ביהדות שמי שיש לו יום הולדת יכול לברך אחרים כי יש לו סגולה מיוחדת ביום זה.

כמו כן, חתן או כלת היום הולדת מקבלים ביום זה ברכות ומתנות רבות שמראות להם שהם אהובים ויש להם מקום בלב של אנשים אחרים. יתר על כן, יום הולדת הוא אפשרות לחשבון נפש ומבט על עצמינו. תוכלו לשוחח עם הילד שלכם על הדברים מהם הוא מרוצה ועל הדברים אותם הוא רוצה לקדם – נערים ונערות בני 14 כבר בשלים לשוחח אתכם ואתם תופתעו לגלות כמה הם חכמים.

נסו להשתמש במשמעויות השונות של היום הזה ואל תתמקדו רק במסיבה ובחגיגות. יש לכם תפקיד חינוכי בתור הורים, אם אתם רוצים שהילד שלכם יהיה ערכי ובעל עולם פנימי עשיר, כדאי שתראו לו את הדרך לשם.

 

איך לבחור רעיונות ליום הולדת 14?

  1. חשוב שתשימו לב לילד שלכם ותבחרו ברעיונות ליום הולד ת14 שהוא רוצה.
  2. אל תנסו להיענות לתכתיבים חברתיים.
  3. נסו לחשוב על תקציב מראש ופעלו לפיו, כמובן שגם ניתן להיות גמישים.
  4. נסו לשנות אווירה מיום ההולדת הקודם, בחרו בפעילות בעלת אופי שונה.
  5. סקרו היטב את האינטרנט, כך תקבלו רעיונות רבים. השראה לא מגיעה משום מקום – עליכם לחפש רעיונות.
  6. חשבו על כמות האורחים והתאימו את הפעילות לכך, כיוון שיש פעילויות שמתאימות לכמות גדולה או מצומצמת של אנשים.

 

רעיונות ליום הולדת 14 – אטרקציות

ספורט ימי

יש סוגי ספורט ימי שלא מתאימים לילדים קטנים, לכן יום הולדת 14 הוא הזדמנות מצוינת לעשות ספורט ימי. תוכלו לבחרו בין מגוון אטרקציות – אופנוע ים, בננות, סקי מים וכיוצא בזה. אם הילד שלכם אוהב אקסטרים, ים, שמש והרבה אנרגיות, הוא ישמח מאוד שבחרתם בזה.

 

טיול טרקטורונים

אם אתם מחפשים רעיונות ליום הולדת 14 שמשלבים טבע תוכלו לקחת את הילד שלכם לטיול טרקטורונים. טיול רגלי לא מדבר אל כולם כיוון שהוא דורש מאמץ, אך בטיול טרקטורונים ניתן פשוט לשבת וליהנות מהנוף והבריזה. כמו כן, הטיול משלב קטעים קצת מפחידים בהם הטרקטורון נוסע מהר או עובר מעל מהמורה קשה בשביל – חשוב שתחשבו אם זה מתאים לכם.

 

שנורקלים

אם אתם אוהבים חיות ים כדאי לכם להשכיר ציוד לצלילה על ידי שנורקלים. המקום המומלץ ביותר הוא אילת, אך גם בים תיכון יש מקומות שנחמד לצלול בהם. אם הילד שלכם אוהב חיות חפשו עבורו רעיונות ליום הולדת 14 בהם פוגשים חיות חדשות.

 

סדנאות

שם הסדנה כמה זמן? למי היא מתאימה? האם ניתן להעביר אותה בעצמכם?
קרמיקה סדנה בה מכינים מוצרים מקרמיקה תיקח בערך שעתיים. מתאימה במיוחד לנערים ונערות עם זיקה לאומנות, אך כל אחד יכול ליהנות ממנה. אם היה מדובר בילדים אז יכולתם פשוט לתת להם חמר לשחק בו, אך נערים ונערות רוצים לצאת עם מוצר יפה ואיכותי לכן לא תוכלו לעשות זאת בעצמכם.
שזירת פרחים שעה עד שעתיים. מתאימה לנערים ונערות שאוהבים ללמוד דברים חדשים ואוהבים צמחים ופרחים. זו לא סדנה שתעניין כל אחד מבין כל הרעיונות ליום הולדת 14, סדנת שזירת פרחים היא הכי פחות מתאימה לארגן בעצמכם. שזירה היא מלאכה שיש להיות בקיאים בה על מנת ללמד אותו.
טאי דאי שעה עד שעתיים. לא מכירים טאי דאי? זו שיטת צביעה ייחודית שיוצרת טקסטורות מעניינות ומקוריות על הבד. שמים צבע דליל מאוד בצורה לא אחידה וסימטרית על הבד וזה יוצר הדפס מקורי מאוד. מתאים לכולם. אם תלמדו מראש כיצד עושים את זה ותרכשו את החומרים, תוכלו לעשות זאת בעצמכם.
קליעת סלים שעתיים עד שלוש וחצי. מתאימה לאנשים שיש להם סבלנות ללמוד מלאכות עתיקות שדורשות זמן. לא מומלץ לקבוצה גדולה מאוד. צריך לדעת לשזור היטב, אם אתם יודעים תוכלו לעשות זאת בעצמכם.

 

אתם יכולים לראות מהטבלה שסדנאות יצירה לא ללוקחות הרבה זמן, לכן מומלץ לשלב איתן רעיונות ליום הולדת 14 נוספים, כגון – מסעדה, פיקניק בים, מסיבה, ארוחה ביתי, סרט ועוד.

 

רעיונות ליום הולדת 14 – מסיבות

  1. מסיבת אוזניות – זהו טרנד די חדש בו כל משתתפי המסיבה שמים אוזניות וכולם שומעים את אותה המוסיקה, אבל לבד. האוזניות יוצרות אווירה בה כל אחד עם עצמו ועם כולם בו זמנית.
  2. מסיבת בריכה – נערים ונערות כל כך אוהבים מסיבת בריכה, תוכלו להשכיר בריכה ולשקט אותה לכבוד החגיגה. במסיבה יהיה כיבוד, מוסיקה וכמובן – שחייה בבריכה!
  3. זומבה! תוכלו להזמין מנחת זומבה שתרים את האווירה. זומבה הוא ז'אנר של התעמלות שנעשה דרך ריקודים פשוטים וקלילים המלווים במוסיקה קצבית. אם אתם מחפשים רעיונות ליום הולדת 14 שיהפכו את המסיבה לשמחה הזמינו מנחת זומבה.

זה יכול להיות רעיון ממש טוב אם יש הרבה מוזמנים, כך כל אחד יבחר בסדנה שמסקרנת אותו יותר. אם יש מעט מוזמנים עדיף שכולם יעשו את אותו הדבר.

אם בחרתם רעיונות ליום הולדת 14 שאין בהם סכנה פיזית, למשל סדנה, תוכלו לתת להם להיות עם עצמם.

יש מגוון רעיונות – תוכלו לעשות סבב ברכות, להניח דף גדול בו כולם רושמים ברכות למי שיש לו יום הולדת ועוד.

מומלץ לעשות חגיגה משפחתית, תוכלו להשתמש ביום ההולדת כהזדמנות לזמן איכות משפחתי.