בת מצווה – עקבים או שטוח

איזו אישה לא עמדה בפני השאלה מה לנעול לאירוע מסוים, לפחות מספר פעמים בחייה הבוגרים. נשים תמיד מתלבטות בין המראה הנשי והאלגנטי של נעל עקב לבין הנעל הפשוטה יותר והנוחה הרבה יותר עם הסוליה השטוחה. השאלה הנשאלת היא האם נערות בגיל 12 אמורות להיות עסוקות גם הן בסוגיית הנעליים.

האם לא יהיה נכון לומר שנערת הבת מצווה, נכון לה שתגיע בנעל סירה כמו פעם ושתוכל לרקוד ולהשתולל עם חברותיה ככל שתרצה, מבלי שתרגיש מגבלה הקשורה בנעליה? כמו בכל דבר כמעט גם במקרה הזה התשובה הנכונה כנראה נמצאת באמצע, לא בעקב ולא בנעל השטוחה.

 

יתרונות הנעל השטוחה

סקירת היתרונות של הנעל השטוחה היא קלה וברורה ואיננה דורשת מאמץ מחשבתי. להלן מסקנותיי –

  • הנעל השטוחה נוחה יותר להליכה ממושכת, לעמידה ממושכת ולריקודים.
  • הנעל השטוחה מייצרת את הלוק הנכון ותואם הגיל של נערת הבת מצווה.
  • נעל שטוחה תאפשר לכלת השמחה תנועה נוחה וקלה לרבות ריצה.
  • הנעל השטוחה מתקשרת היטב לשמלת הנסיכה שבדרך כלל תלבש נערת בת המצווה.

 

מה עומד מאחורי הרצון לנעול נעלי עקב

אחד התהליכים שהתרחשו בעשור האחרון הוא התבגרותן המהירה יותר של הילדות שמגיעות לגיל הבת מצווה. בעבר נערות בגיל 12 נחשבו עדין ילדות בהתנהגותן ובמראה שלהן. כיום הנערות שמגיעות לגיל זה נראות מבוגרות יותר, הן עסוקות במראה שלהן כמעט בצורה אובססיבית ובתוכן מקונן הרצון להיות ולהיראות מבוגרות לגילן.

זו המציאות אותה הן חיות ולפיכך נעלי העקב הופכות רלוונטיות ומתכתבות עם רצונן של הנערות להיראות ולהיתפס נשיות.

 

היצע וביקוש

בבדיקה קצרה שערכתי באתרי האינטרנט של מתחמי הקונספט בהם ניתן לרכוש בגדים ונעליים לאירוע בת המצווה, מצאתי שמגוון נעלי העקב שמוצג לראווה, גדול באופן די משמעותי מהמגוון של הנעליים השטוחות. מן הסתם זה מתאר את רמת הביקוש של נערות לפני אירוע בת מצווה, לנעלי עקב וניתן להסיק שהן מעדיפות את נעלי העקב על פני הנעליים השטוחות.

הדבר הודגם הן במתחמי הקונספט העממיים, הן במתחמי האופנה לנערות בת המצווה והן, במתחמי הבוטיק היוקרתיים לבת המצווה.

 

עולם שלם של עקבים

דבר נוסף חשוב למדתי בשיטוט שלי באתרי האינטרנט של מתחמי הבגדים וההנעלה לאירוע בת המצווה. למדתי שישנם אלף ואחד סוגים של עקבים וניתן בהחלט לייצר סוג של התאמה בין העקב לבין מי שתנעל אותו ובאיזה אירוע. אני מזמין אתכם לשיעור קצר אודות עולם נעלי העקב הנשיים, עולם שלם שכולל סוגים רבים ושונים של נעלי עקב.

 

נעלי העקב הפופולריות ביותר

עקב חד וגבוה אלה נעלי העקב הקלסיות לנשים שאוהבות עקב גבוה ומאמינות שזה הדבר הסקסי ביותר שקיים. גובה העקב הוא מינימום 8 סנטימטרים וקצהו התחתון דק וחד.
עקב גבוה ומרובע מדובר בעיקרון באותו גובה עקב של מינימום 8 סנטימטרים אולם, קצהו התחתון לא חד, הוא מרובע קטן ויותר יציב.
חצי עקב נעלי עקב בהן גובה העקב הוא בין 5 ל- 7 סנטימטרים וקצהו התחתון של העקב מרובע קטן אך יציב. ישנן גם נעלי חצי עקב שבהן העקב הוא רחב ומסתיים במרובע רחב יחסית.
נעלי עקב מסיביות עקב רחב ומרובע בעל קצה רחב ומרובע. מדובר בנעלי העקב הנוחות ביותר שניתן למצא.
עקב מעוצב נעלי עקב בהן משמעות גובה העקב פחותה מכיוון שהעקב עצמו הינו בעל עיצוב מיוחד. העקב יכול להיות בכל מיני צורות וגדלים ואלה מסוג הנעליים שתופסות את עיניהם של אנשים.

לכל אחד מסוגי העקבים שהזכרתי יש גרסת סנדלים וגרסת נעל סגורה או חצי סגורה.

 

שביל הזהב – יקר יותר אבל גם נכון יותר

כפי שרמזתי בהתחלה התשובה נמצאת באמצע כלומר, לא בנעלי העקב ולא בנעליים השטוחות אלא, בשתיהן.

במידה ונערת בת המצווה מעוניינת לייצר כניסה מרשימה לאירוע שלה וחשוב לה הלוק הנשי והבוגר, היא יכולה להגיע לאירוע בנעלי עקב. לא הייתי מגזים עם העקב אבל בהחלט זורם אתו. במקביל, הייתי דואג שלכלת השמחה יהיה זוג נעליים נוסף בעל עקב שטוח לגמרי. לנעליים האלה היא תחליף ברגע שתרצה להרגיש נוח יותר וחופשיה להתנהל כמו נערה בגילה. אתן היא תוכל לרוץ ולרקוד כמה שרק תרצה.

 

אחד ועוד אחד

מסתבר שאחד ועוד אחד זה לא רק מבצע מכירות אלא, פתרון לשאלה מה לבחור לבת המצווה, נעלי עקב או נעליים שטוחות. עולה מעט יותר אבל, נדמה לי שכולם כולל כולם יהיו מרוצים מהפתרון הזה.