עשה ואל תעשה לוק בת מצווה

ההכנות לאירוע בת מצווה מכילות תחושות מסוגים שונים. יותר מהכל ישנה התרגשות גדולה לקראת האירוע אולם, לצידה של התרגשות זו מתכנסות לתוכנו גם תחושות נוספות כגון – לחץ, מתח וצפייה. אחד הדברים המלחיצים ביותר לקראת האירוע הוא הרצון העז של מרבית בנות המצווה, להיראות כמו נסיכות מהאגדות, כמו נשים קטנות ביום חתונתן.

ישנן בנות שמפנטזות על המראה שלהן בבת המצווה כמעט כמו שהן מפנטזות על שמלת הכלה שתהיה להן בעתיד. הרצון העז הזה שלהן מכניס אותן ללחץ ולצפייה מכם ההורים, למלא אחר כל משאלותיהן בעניין זה. לחץ מטבעו מוביל להחלטות שאינן מוכיחות את עצמן ולכן, החלטתי לכתוב לכם מדריך מקוצר של עשה ואל תעשה בנושא הלוק של ביתכם בבת המצווה.

 

סטיילינג מותאם גיל

ישנו סיכוי סביר שביתכם תבקש ללכת לבחור בגדים, תסרוקת ואיפור באחד ממתחמי הקונספט לבת מצווה. מדובר במתחמי קונספט עממיים, או בבתי אופנה לבת המצווה, או במתחמי בוטיק שיקיים לבת מצווה. בכל אחד מהמקומות יצמידו לכם סטייליסטית שכל מה שהיא רואה לנגד עניה, זו התמונה של הלוק הסופי באלבום הבוק שתעשו לביתכם.

תמונה זו תהפוך מהר מאוד מבחינתה לתמונה של עוד לקוחה מרוצה בתיק העבודות שלה. על מה כדאי לכם לשים לב בעבודה מול אשת הסטיילינג?

 

אפשר לעשות

ביתכם בוודאי תרצה שמלה שתקנה לה מראה של נסיכה ליום אחד, שמלה לבנה, ארוכה, שמדמה במקצת שמלת כלה. אפשרו לה להגשים את חלום הלוק של הנסיכה באמצעות שמלה מתאימה, בעלת מראה יוקרתי ועיצוב קלאסי. בדקו שהשמלה איננה חושפנית מידי מכיוון שישנם דגמים רבים לבנות מצווה, שאינם בהכרח תואמים את גילה של כלת השמחה.

 

לא לאפשר

יכול מאוד להיות שביתכם תרצה לעשות תסרוקת של מעצב שיער ואיפור ערב אצל המאפרת. לגבי עיצוב השיער, אפשר בהחלט לאפשר זאת אבל, שימו לב שמעצב השיער עושה את העבודה במטרה לשרת את ביתכם ולא במטרה לעשות תסרוקת יוצאת דופן שתתאים יותר לתיק העבודות שלו מאשר לביתכם.

והכי חשוב, אל תאפשרו למאפרת לאפר את ביתכם כאילו הייתה כלה ביום חתונתה. הקפידו שביתכם תראה כמו נסיכה נערית ותמימה ואל תרמסו את התמימות המקסימה הזאת עם איפור כבד ומיותר.

 

בוק של מתבגרת ולא של דוגמנית

אחד הטרנדים האופנתיים ביותר בתחום אירועי הבת מצווה הוא ביצוע צילומי סטילס בסטודיו מקצועי שבסופם, תקבלו אלבום יוקרתי עם כל התמונות, מה שנקרא – בוק. הצלמים שמבצעים בדרך כלל את הצילומים הללו מגיעים מעולם הדוגמנות ובנקודה הזאת כדאי להיות עם עיניים פקוחות.

אם חשוב לכם שהבוק של בתכם יהיה בוק של נערת בת מצווה ולא בסגנון של דוגמנית על, דאגו להיות נוכחים גם כן בסשן ושמרו שהפוזיציות שהצלם מעצב עם ביתכם תואמות את האירוע ולא לקוחות מעולם מושגים אחר לחלוטין.

 

צילומים בסטודיו או אולי בחוץ

עשו גם תעשו – צאו לצלם בטבע, בים או אולי ביער, אין יותר יפה מזה ואין יותר חווייתי מזה. האווירה השונה של הצילומים מחוץ לסטודיו תגרום לכך, שהאופי של הצילומים יהיה שונה, הפוזיציות מעודנות ותואמות את הגיל של ביתכם. בדרך כלל יהיו אלה צילומים שובביים יותר במובן החיובי של המילה והם יביאו כנראה בצורה הטובה והיפה ביותר, את דמותה של ביתכם, את חדוות הנעורים שבה ואת ההתרגשות הטבעית מהמעמד.

 

עשה ואל תעשה השאלון המהיר

תמצית עשה ואל תעשה לוק בת מצווה – שאלות ותשובות קצרות –

  • בחירת שמלה חושפנית וסקסית – אל תעשה.
  • תסרוקת פומפוזית שמתאימה לכלה – אל תעשה.
  • בחירת זר טבעי לראש – עשה.
  • בחירת מגוון של אקססוריז להשלמת המראה – עשה.
  • איפור ערב כבד – אל תעשה.
  • בחירת נעלי עקב גבוהות – אל תעשה.
  • בחירת חצאית + חולצת קשירה חשופת כתפיים – אל תעשה.
  • בוק בטבע – עשה.
  • איפור עדין לנסיכה הצעירה – עשה.

 

לוק של נסיכה בוק של נערה

בת מצווה זה אירוע חשוב ומרגש בחיי כל נערה מתבגרת ובחיי משפחתה. עם מעט תשומת לב ביתכם לא רק תראה כמו נסיכה אלא, גם תרגיש כמו נסיכה. היא תחייך את החיוך שלה למצלמה שתצלם והיא תלבש את הבגדים שידברו אותה ולא את חזונה של איזו סטייליסטית אמביציוזית. הרעיפו אהבה והחמיאו – זה כל מה שצריך.