הפקה ליום הולדת

יום הולדת חוגגים פעם בשנה, ובמקרים מסוימים נרצה להפוך את החגיגה להפקה של ממש. בין אם מדובר ביום הולדת של ילד או ילדה ובין אם מדובר ביום הולדת לאדם בוגר יותר, ההפקה טומנת בחובה מספר דברים ודגשים שכדאי להכיר לפני שניגשים למלאכת התכנון. המאמר הבא יעזור לכם להפוך את ההפקה לקלה ופרקטית.

לא בכל יום חוגגים את יום ההולדת, וכשהיום המיוחד מתקרב – נרצה להרים לאהובינו את האירוע הכי מהנה ומרגש שרק אפשר.

כמובן שקיימת האופציה לפנות לחברת הפקות לאירועים שתארגן עבורנו את האירוע ותדאג לכל ההיבטים – אוכל, אטרקציה ועיצוב המסיבה, אך קיימת גם האפשרות לעשות זאת בעצמנו.

הפקת יום ההולדת תאפשר לכם, כמשפחה או חברים קרובים, לשים את כל הדאגות והשגרה בצד וליהנות מרגעים משותפים ומשמחים במיוחד.

 

חברת הפקות ליום הולדת

אם תרצו להפיק מסיבת יום הולדת מרשימה במיוחד, תוכלו להיעזר בחברת הפקות המתמחה בארגון אירועים.

חברת ההפקות יודעת ומתמחה בכל ההיבטים הרלוונטיים בהפקת יום הולדת, היא זו שתדאג לכיבוד הקל או לקייטרינג, למוזיקה, למקומות ההושבה ועיצוב ואופי האירוע כולו.

במסגרת האירוע הפקת יום ההולדת תוכלו להזמין את בני המשפחה הקרובים והרחוקים, החברים הקרובים של חתן או כלת השמחה ולכל השאר, תדאג חברת ההפקה.

לרוב נהוג לקיים באירועים שכאלו איזשהו תוכן בעל ערך מוסף, לדוגמא, במידה ומדובר ביום הולדת לילד או ילדה תוכלו לשלב אטרקציה מכל סוג שתהפוך את האירוע למהנה ומיוחדת בצורה יוצאת דופן.

 

למה בעצם כדאי להשקיע בהפקת יום הולדת?

ראשית, חשוב שנזכור שמטרת אירוע יום הולדת היא בעיקר לשמח את החוגג/ת, לציין את יום הולדתו ולשמוח על הישגיו והתקדמותו בחייו, וכמובן להעניק לו זיכרון נעים שיוכל להתרפק עליו עוד שנים רבות.

בנוסף, המסיבה תעניק לכם אירוע משפחתי ומגבש במיוחד, כזה שתוכלו לפגוש את בני המשפחה הקרובים והרחוקים, לאחד את חבריו הקרובים של החוגג/ת ולבלות ביחד באירוע שכולו שמחה והתרגשות.

בנוגע לאחריות ארגון האירוע, מובן שאם תבחרו להיעזר בחברת הפקה לאירועים העסק יעלה לכם יותר, אך אם תבחרו להפיק בעצמכם את האירוע יכול מאוד  להיות שהאירוע יהיה זול יותר מבחינה כלכלית, אך האחריות בארגון בהחלט מורכבת וטומנת בחובה מספר דברים שכדאי להכיר – ועל כן נרחיב בהמשך.

 

הפקת יום הולדת – איך עושים את זה נכון?

כאשר אנו ניגשים לתכנן ולהפיק בעצמנו את יום ההולדת, כדאי שניקח מספר דברים מהותיים בחשבון במהלך התכנון, על מנת שנוכל להפיק את האירוע המושלם שיענה על הצרכים של החוגג/ת וקהל המוזמנים.

 

רשימת מוזמנים

הדבר הראשון עליו כדאי לתת את הדעת, היא השאלה את מי מזמנים. קיימות מספר אופציות מבחינת רשימת המוזמנים ולכן יש להחליט מראש מה אופי המסיבה.

לדוגמא, אם מדובר ביום הולדת לילד, כדאי שנחשוב האם ברצוננו להזמין את כל המשפחה המורחבת או שמא נעדיף להזמין רק את חבריו לכיתה?

לאחר שנבין מי המוזמנים שלנו, נוכל לפצח את אופי המסיבה והאירוע שנרצה להפיק.

 

היכן נפיק את האירוע?

קיימות מספר אופציות בכל הנוגע למיקום האירוע, ובחירת המקום הנכון והתאמתו לאופי המסיבה הוא דבר מהותי בארגון המסיבה.

תוכלו לבחור לקיים את המסיבה בחצר ביתכם, או לחילופין תוכלו להרים אירוע בחיק הטבע – לדוגמא, בפארק, חוף ים, יער ועוד.

במידה ותרצו להיעזר בחברת הפקות, תוכלו לקיים את האירוע במקום המיועד לאירועים מסוג זה כגון מסעדה או אולם שמתאים לאירועים קטנים.

 

ערך מוסף

על מנת להפוך את האירוע למיוחד ומהנה, כדאי שנשלב באירוע פעילות מסוימת או תוכן בידורי שייחדו את האירוע עבור החוגג/ת ועבור המוזמנים.

תוכלו לשלב אטרקציה ואף הופעה בידורית מסוג מסוים, שתי האופציות בהחלט יהפכו את האירוע שלכם לבלתי נשכח.

 

הפעלות ואטרקציות ליום הולדת

מסיבת יום ההולדת צריכה לכלול בתוכה תוכן בעל ערך מוסף, מכיוון שכולם מתאחדים כדי לחגוג את יום ההולדת, לפעמים זה לא מספיק רק להשמיע מוזיקת רקע במהלך האירוע.

לכן, תוכלו לשלב פעילות או אטרקציה מכל סוג שהוא, בה יוכלו להשתתף האורחים באופן פעיל, או ליהנות ממופע מבדר שיהפוך את האירוע למשמח ומיוחד.

אם מדובר במסיבת יום הולדת לילדים, אטרקציה בהחלט תתאים – לדוגמא, תוכלו להפיק יום הולדת קונספט, יום הולדת בנושא עולם האגדות או עולם האקסטרים יכולים לשדרג את יום ההולדת בצורה אידיאלית.

אם מדובר במסיבת יום הולדת למבוגרים, תוכלו לשלב סדנת בישול או אפילו להזמין אמן אורח שיעלה מופע בידורי ומותאם למסיבת יום ההולדת, לדוגמא – אמן חושים, סטנדאפיסט, זמר מוכר ועוד.

התאמת אופי הפעילות או האטרקציה לאירוע היא בהחלט דבר שיש לתת עליו את הדעת, שכן לא כל הפעלה תתאים לכל מסיבה ולקהל האורחים שלה.

אולם, אם תרצו לחסוך מעט בעלויות, תוכלו ליצור את הערך המוסף בעצמכם. תוכלו לערוך מצגת שתציג מספר תמונות וקטעי ווידיאו קצרים מחייהם של החוגג/ת, להעלות מופע משפחתי עם שירים משעשעים, להפעיל את הילדים המוזמנים בעזרת משחקים מתאימים ועוד.

זכרו, כמארחי האירוע חלה עליכם האחריות לספק את התוכן הבידורי המתאים ולייחד את האירוע בצורה כזו שתיזכר לחוגג/ת כחוויה מיוחדת ומרגשת, וכמובן גם עבור האורחים המוזמנים שלכם.

ניתן להיעזר בחברת הפקות שתפיק עבורכם את האירוע וזה כמובן מומלץ שכן הם ידאגו לכל, אך העניין בהחלט יהיה יקר יותר. טווח המחירים יכול להגיע לעשרות אלפי שקלים, אך זה תלוי בעיקר באופי האירוע שתרצו להפיק. מומלץ ליצור קשר עם חברת הפקה ולקבל הצעת מחיר מסודרת.

ראשית, מומלץ לערוך סקר שוק קצר ולהשוות מחירים בין מספר חברות הפקות שונות. בנוסף, כדאי ליצור קשר עם לקוחות קודמים שנעזרו בחברת ההפקה ולשאול אותם האם האירוע אכן היה מומלץ, על כל היבטיו.

כיום בישראל קיים מבחר עצום של עסקי קייטרינג  אשר מציעים את שירותיהם לאירועים מסוג זה, גם כאן מומלץ ליצור קשר עם לקוחות קודמים ולחפש המלצות, ואף להגדיל ולקבוע עם חברת הקייטרינג יום טעימות לפני האירוע.

שימוש פשוט של מילות המפתח "אטרקציה ליום הולדת" באינטרנט יציג בפניכם מבחר אופציות מתאימות.